Nowy Fiat Croma z twarzą Bravo

Dość nieoczekiwanie Fiat postanowił dać jeszcze jedną szansę swojemu flagowemu modelowi Croma, fundując mu lifting i upodabniając do mniejszego Bravo.


Fiat Croma w obecnym kształcie pojawił się na rynku w 2005 roku jako mieszanka minivana i kombi. Samochód opracowano wspólnie z koncernem GM, osadzono na płycie podłogowej Opla Vectry i wzorem Saaba stacyjkę umieszczono pomiędzy fotelami na tunelu środkowym. Niestety sprzedaż Cromy znacznie odbiegała od oczekiwań Fiata. W 2005 roku sprzedano (głównie we Włoszech) 25 393 egzemplarzy tego luksusowego kombi z wysokim dachem, rok potem sprzedaż wzrosła do 34 991 sztuk. Mimo to, na niektórych rynkach klienci odwrócili się od Cromy, co spowodowało np. w Anglii wycofanie jej ze sprzedaży. Sytuację na pozostałych rynkach uratować ma lifting Cromy.


Nowy model oprócz przedrostka “Nuova” otrzymał tzw. “family look”, czyli elementy stylistyki, które na pierwszy rzut oka kojarzyć się mają z nowymi produktami koncernu takimi jak Grande Punto, czy nowe Bravo. Oprócz nowego wyglądu przedniego pasa, zmieniono kształt tylnego zderzaka, dodano nakładki na progi, a linie okien podkreślono chromowanymi obwódkami. Wewnątrz znajdziemy nową, mniejsza od dotychczasowej kierownicę, oraz zmieniony układ sterowania na konsoli środkowej. Oprócz tego Croma dostępna będzie z nowymi kolorami lakieru, tapicerki skórzanej i nowymi wzorami aluminiowych obręczy kół.


Pod maską bez zmian. Dwa benzynowe silniki: 1,8 16v/140KM i 2,2 16v/147KM i trzy diesle Mulijet: 1,9 o mocach 120 i 150KM, oraz 200-konny o pojemności 2,4 litra.



źródło: Fiat / Moto Target

Leave A Comment