Zaledwie sześć tygodni po światowej premierze na wystawie Tokyo Motor Show, całkowicie nowy Lancer Evolution zostanie przedstawiony europejskiej publiczności i mediom na targach motoryzacyjnych w Bolonii, które rozpoczną się 5 grudnia 2007 roku. Auto pojawi się w polskich salonach Mitsubishi Motors w połowie przyszłego roku.

Całkowicie nowy Mitsubishi Lancer Evolution – spadkobierca ponad 40 lat sportowej tradycji marki spod znaku Trzech Diamentów – zdobywca 5 tytułów mistrzowskich World Rally (4 w kategorii kierowców +1 w kategorii producentów) i zwycięzca w wielu najtrudniejszych rajdach takich, jak wschodnioafrykańskie Safari czy Bandama – jest najnowszym modelem sławnej linii samochodów Mitsubishi, zaczynającej się od Lancera 1600 GSR z 1973 roku, kontynuowanej przez EX 2000 Turbo z roku 1980, pierwszego Lancera Evolution 1992 i osiem jego kolejnych generacji.
Nowoczesny i jednocześnie klasyczny, Lancer Evolution jest inną wersją koncepcji „Evolution”:
– nowy w 100%, ucieleśnia elastyczność i kompetencję inteligentnej architektury* „Project Global” firmy Mitsubishi Motors.

– eksponując biegłość inżynierską Mitsubishi, przekracza technologiczne granice z najnowocześniejszym S-AWC (Super All Wheel Control – kontrola napędu na wszystkie koła”) – dynamicznym systemem kontroli napędu 4WD, dwusprzęgłową 6-biegową sportową skrzynią SST („Sport Shift Transmission”) oraz całkowicie nowym, turbodoładowanym silnikiem „4B11” o pojemności dwóch litrów i mocy 295 KM.
– stworzony jako flagowy model nowej rodziny Lancera, model Evolution stanowi również rozwiązanie całkowicie zintegrowane, w przeciwieństwie do stopniowych modyfikacji (i dodatków!) wdrażanych w poprzednich Lancerach Evolution.

– nawiązując do wyrazistych linii swego rodzeństwa, przystosowanych do wymagań dynamiki, Lancer Evolution staje się pierwszym Mitsubishi wyposażonym w całkowicie nową firmową osłonę chłodnicy, nazwaną „Jet Fighter” (myśliwiec odrzutowy) i to w najbardziej groźnym wcieleniu.
Dojrzalszy, stylowy i wyrafinowany, lecz jeszcze bardziej kompetentny niż dotychczas, wznosi nazwę „Evolution” na wyższy poziom, pierwszy raz rzucając wyzwanie kilku renomowanym markom europejskim, oddalając się od wizerunku „wyścigówki dla chłopców” charakterystycznego dla poprzedników: wszystko to wystarcza, aby wyrzucić tradycyjny numer z nazwy i wystąpić jako „Lancer Evolution”. **

Imponująco sprawny na drodze, dzięki inteligencji S-AWC i Twin Clutch SST – i innych systemów – całkowicie nowy Lancer Evolution pozostaje nadal najbardziej emocjonującym i dającym satysfakcję samochodem w każdym zakresie cenowym.
* Dotychczas „Project Global” stanowi platformę dla rodziny nowego Lancera (Sports Sedan, Sportback, Evolution), nowego Outlandera i obecnego jedynie na rynku japońskim crossovera MPV/SUV – modelu Delica D:5.
** Poza Japonią i Wielką Brytanią, ze względów historycznych.
źródło: Mitsubishi