Skoda Octavia RS TDI Kombi – "najczystsza" wg. EcoTest ADAC

Zmiany klimatyczne i coraz większa świadomość ekologiczna kierowców sprawiają, że wiele osób już dzisiaj chce jeździć w sposób przyjazny dla środowiska. Podczas kolejnej edycji testów ekologicznych niemiecki automobilklub ADAC sprawdził, jak producenci samochodów są przygotowani na te wyzwania. Po wymagających półrocznych testach okazało się, że Skoda Octavia RS TDI w wersji Combi to „najczystszy” diesel wśród aut klasy średniej.


Po wymagających półrocznych testach okazało się, że Skoda Octavia RS TDI w wersji Combi to „najczystszy” diesel wśród aut klasy średniej. Auto rodem z Mladá Boleslav otrzymało 81 punktów i 4 gwiazdki, zajmując w ogólnej klasyfikacji czwarte miejsce. Dla porównania Toyota Prius i Honda Civic Hybrid uzyskały w swojej klasie tylko nieznacznie lepsze wyniki, odpowiednio 89 i 83 punkty dla emisji substancji szkodliwych i CO2. Równie dobrze wypadły inne modele Skody: 80 punktów w teście ADAC otrzymała Skoda Octavia Ambiente wyposażona w silnik 1.6 FSI/85 kW (115 KM), 75 punktów i także cztery gwiazdki przyznano Skodzie Octavia 2.0 FSI/ 110 kW (150 KM).

Tym samym koncern Skoda Auto pokazał, że technologia stosowana w silnikach benzynowych i typu diesel może konkurować z rozwiązaniami wykorzystywanymi w autach o napędzie hybrydowym i na gaz ziemny. Sukces jest tym bardziej wart podkreślenia, że ADAC EcoTest jako jedyny pozwala uzyskać urealnione wyniki testowanych samochodów, dając obecnym i przyszłym użytkownikom tych pojazdów wiedzę opartą na praktycznych przesłankach; ADAC postuluje wprowadzenie pełnego zakresu kontroli składu spalin, a nie badania jedynie emisji CO2.


Pojazd Skody triumfujący w ekologicznych testach ADAC, to jeden z nowszych modeli tej marki. Skoda Octavia RS TDI niedawno uzupełniła linię modelową bardzo popularnej na wielu rynkach Octavii. Sercem tego samochodu – bez którego niemożliwe byłoby uzyskanie tak dobrego wyniku – jest silnik wysokoprężny 2.0 TDI o mocy 125 kW (170 KM). Ta nowoczesna jednostka może pochwalić się maks. momentem obrotowym 350 Nm przy 1 800 obr./min., przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 8,6 s. oraz prędkością maks. 224 km/h w przypadku wersji Combi. Jednocześnie, przejawiając bardzo skromny apetyt na paliwo: w ruchu miejskim/poza miastem/w cyklu mieszanym odpowiednio: 7,9/4,8/5,9 litrów oleju napędowego na 100 przejechanych kilometrów. Zalety silnika mogą być w pełni wykorzystane przez kierowcę dzięki niezwykle precyzyjnie działającej sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów.

Jednak Skoda Octavia RS TDI to nie tylko zaawansowana technologia i doskonałe parametry, auto równie dobrze wygląda, jak się prowadzi. Obniżone o 12 mm zawieszenie, spoilery z przodu i z tyłu samochodu, ozdobne końcówki układu wydechowego z zewnątrz oraz m.in. sportowe fotele i metalowe pedały z materiałem antypoślizgowym wewnątrz – trudno przejść koło tego samochodu obojętnie.

źródło: Skoda

Leave A Comment