Honda na Salonie Samochodowym w Tokio

Honda Motor Co., Ltd. ogłosiła, że na 40-tym Salonie Samochodowym w Tokio wystawi pojazdy produkcyjne i koncepcyjne oraz zaprezentuje wiele swoich technologii.

Targi w Tokio (organizowane przez Japońskie Towarzystwo Producentów Samochodów – Japan Automobile Manufacturers Association, Inc) potrwają od soboty 27 października 2007 do niedzieli 11 listopada 2007, na terenie Makuhari Messe w Chiba w Japonii.

W tym roku hasłem przewodnim stoiska Hondy będzie: “Dla nieskończonej radości z poruszania się na naszej ziemi”. W oparciu o to motto, Honda zaprezentuje różne zaawansowane technologie, związane z ochroną środowiska np. w kwestii redukcji dwutlenku węgla, jednocześnie wyrażające czystą radość i przyjemność płynące z mobilności.

Dwa modele koncepcyjne będą miały swoją światową premierę na targach motoryzacyjnych w Tokio. CR-Z jest lekkim sportowym samochodem nowej generacji, wyposażonym w oryginalny benzynowo-elektryczny, hybrydowy napęd Hondy, który gwarantuje zarówno przyjazne środowisku osiągi, jak i wysoki moment obrotowy. PUYO jest pojazdem napędzanym ogniwami paliwowymi, zaprojektowanym zgodnie z koncepcją out-of-box, zapewniającym dobrą zabawę zarówno właścicielom auta jak i jego otoczeniu.

Wystawiony zostanie też model silnika wysokoprężnego następnej generacji i-DTEC, po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu na Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie, charakteryzujący się znakomitymi parametrami w kwestii ekologii oraz osiągów.

Ponadto, Honda zaprezentuje całkowicie nową wersję modelu FIT, która będzie wprowadzona do sprzedaży w Japonii pod koniec października. Od momentu jego debiutu w 2001 roku, model ten zdobył szerokie uznanie za swój styl, funkcjonalność oraz znakomitą ekonomikę spalania, a jego sprzedaż na skalę światową sięgnęła dwóch milionów sztuk. Nowa wersja FIT stworzy podstawę dla nowej wersji modelu Jazz, który ma być wprowadzony na rynek europejski w drugiej połowie 2008 roku.

Honda przedstawi także nową wersję modelu Inspire, wyposażoną w nowy system aktywacji/dezaktywacji cylindrów (VCM). Przewiduje się, że model ten wejdzie do sprzedaży na rynku japońskim pod koniec tego roku.

Honda wystawi w sumie 18 pojazdów, reprezentujących 11 różnych modeli, stanowiących zarówno samochody już oferowane na rynku, pojazdy wkrótce wprowadzane do oferty, oraz przyszłe modele koncepcyjne.

Oprócz tego, prezentacja “Energia Przyszłości” (“Next Energy”) przedstawi najnowsze działania Hondy w zakresie rozwoju technologii nowej energii, łącznie z technologią produkcji bio-etanolu ze ździebeł ryżu oraz ogniwami słonecznymi o cienkich błonach następnej generacji, które zostaną wprowadzone na rynek japoński. Zaprezentowany zostanie także bolid F1 oraz pozostałe samochody wyścigowe Hondy, symbolizujące wyzwanie dla realizacji nowych marzeń, a także inne zaawansowane technologie ochrony środowiska, które w przyszłości umożliwią ludziom korzystanie z mobilności.

Poprzez te wystawy, Honda zaproponuje nowy kierunek dla przyszłości mobilności.

HONDA CR-Z

“CR-Z” oznacza “Compact Renaissance Zero” – wyrażenie to obrazuje ideę renesansu w projektowaniu samochodów kompaktowych, które rozpoczyna nową erę od samych podstaw.


Model badawczy lekkiego hybrydowego samochodu sportowego charakteryzuje się zaawansowanymi technologiami gwarantującymi przyjemność z jazdy, obniżając jednocześnie szkodliwy wpływ na środowisko naturalne.


NADWOZIE

CR-Z, w swojej koncepcji “Futurystyczny i Dynamiczny”, łączy doskonałe osiągi w formie kompaktowej z futurystycznym wyglądem. Patrząc z przodu, masywny grill o wyglądzie zapowiadającym wysokie osiągi jest zrównoważony otworami z dwóch stron, nadającymi wrażenie lekkości. Z tyłu, okrągłe lampy zespolone w kształcie tub gwarantują lepszą widoczność. Detale podkreślające niekonwencjonalny wygląd CR-Z to także lusterka boczne zapewniające doskonałą widoczność w eleganckiej formie, diody LED, dające wrażenie ostrości oraz nietypowe, podłużne światła przeciwmgielne. Duże 19-calowe obręcze kół gwarantują dynamiczną jazdę.


WNĘTRZE

Kluczowymi słowami opisującymi wnętrze CR-Z są “wysoka technologia oraz sportowy charakter”. Dążono tutaj do stworzenia całkiem nowego sportowego wnętrza, łączącego wyzwalające poczucie przestrzeni i ogromną przyjemność z jazdy. Matowy materiał na prostej konstrukcji ramy został użyty w całym wnętrzu, dla zapewnienia przejrzystości oraz wysublimowanego wyglądu, nie wywołując przy tym przytłaczającego wrażenia. W kokpicie licznik ulokowany w szkle dowodzi zaawansowanej technologii, dając użytkownikowi poczucie futuryzmu i radosnej ekscytacji. Jego funkcjonalność zapewnia szybką orientację podczas jazdy.

HONDA PUYO

“PUYO” jest japońską onomatopeją wyrażającą odczucie dotykania miękkiej linii nadwozia pojazdu. Celem samej nazwy jest wywołanie ciepłych, przyjacielskich uczuć.


PUYO reprezentuje nową ideę mobilności, łączącą pojęcia “czystości”, “bezpieczeństwa” i “radości” w jednym przyjaznym człowiekowi i środowisku minimalistycznym projekcie. Charakteryzuje się nadzwyczaj wysoką efektywnością, niewielką ramą i technologią ogniwa paliwowego, dążąc tym samym do zapewnienia poczucia przyjemności zarówno użytkownikom pojazdu jak i obserwatorom.


WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

Motywem przewodnim przy projektowaniu PUYO było stworzenie formy “pudełka bez kątów”, przyjaznego zarówno dla ludzi jak i dla środowiska. Celem konstruktorów było stworzenie atrakcyjnego projektu, o ujmującym charakterze domowego pupila, przy jednoczesnym maksymalnym wykorzystaniu przestronności “pudełkowego” kształtu. “Żelowe nadwozie” PUYO wykorzystuje miękkie materiały, zwiększające poczucie bezpieczeństwa. Co więcej, nadwozie zostało stworzone w sposób bardzo przejrzysty, aby zapewnić pasażerom i kierowcy najwyższą funkcjonalność i jak najlepszą pozycję podczas jazdy, oraz aby informować ich o stanie pojazdu.


WNĘTRZE

Zaprojektowane w celu zagwarantowania “jedwabistego odczucia”, wnętrze PUYO oferuje świeżą, przyjazną dla ludzi przestrzeń, przepełnioną poczuciem przejrzystości. Cechy takie jak monitor panelowy; wykonane z elastycznego tworzywa kontrolki, unoszące się, gdy pojazd rusza; błyszczący wskaźnik ilości płynów oraz joystick sterujący do intuicyjnego prowadzenia mają pobudzać zmysły i wrażliwość użytkowników.

Przegląd prezentowanych pojazdów oraz pozostałe eksponaty wystawy.

PREMIERA ŚWIATOWA | PREMIERA JAPOŃSKA

Pojazdy koncepcyjne
CR-Z | FCX Concept
PUYO | Civic Type R (koncepcyjny pojazd wyścigowy)

Planowane pojazdy produkcyjne
– Inspire
– Step Wagon
– Step Wagon Spada

Pojazdy produkcyjne (na dzień 24 października 2008)
Fit | S2000 Type S
Fit RS | Civic Hybrid
Fit do potrzeb specjalnych

Sport
– F1 (RA107)
– Accord Diesel (uczestnik wyścigu Joy Endurance w 2007 roku)
– Civic Hybrid wyścigowy (uczestnik 24-godzinnego wyścigu Endurance na torze w Nürburgring w 2007 roku)

Wystawa
– i-DTEC silnik diesel (model w przekroju / model mechaniczny)
– V6-VCM silnik benzynowy (model prezentacji technologii)
– IMA system hybrydowy (model w przekroju)
– 1.3-l i-VTEC silnik benzynowy (prezentacja technologii)
– it (model w przekroju)
– symulator jazdy
– ’InterNavi‘ – system nawigacji satelitarnej
– panele słoneczne ultra-cienkie
– jednostka kogeneracji

*Prezentowana liczba i rodzaje pojazdów mogą ulec zmianom

źródło: Honda

Leave A Comment