BMW serii 1 Cabrio

Jeżeli lubisz przyjemne doznania jezdne tak, jak słońce i wiatr, poznaj BMW serii 1 Cabrio. Nowy model otwartego, dwudrzwiowego pojazdu to kontynuacja sukcesu BMW serii 1 i wprowadzenie nowego wymiaru wrażeń z jazdy kabrioletem. Kompaktowy, niezwykle zwinny kabriolet dla czterech osób na bazie modelu serii 1, z elektrohydraulicznie otwieranym miękkim dachem; pierwszy kabriolet w segmencie pojazdów kompaktowych. Nieustanne poszerzanie oferty modelowej serii 1: po wprowadzeniu modeli trzy i pięciodrzwiowych oraz modelu serii 1 Coupé firma BMW prezentuje BMW serii 1 Cabrio. Nowy wymiar typowej charakterystyki BMW: BMW serii 1 Cabrio wkracza do świata kabrioletów firmy BMW.


Młodzieńcza i elegancka stylistyka oraz wszystkie charakterystyczne cechy kabrioletu BMW: wąska sylwetka, muskularne nadkola, wyraziste linie nadwozia. Płaska linia maski oraz duża odległość foteli przednich od przedniej szyby gwarantują wyjątkowe wrażenia z jazdy kabrioletem. Miękki dach otwiera się w ciągu 22 sekund. Mechanizm pokrywy włącza się do prędkości 40 km/h. Opcjonalnie nabyć można ekskluzywne modele poszycia dachu w kolorze antracytowym przetykanym błyszczącymi nićmi tworzącymi efekt opalizowania w promieniach słońca. Przemyślane, przestronne wnętrze, wysoka jakość i bogaty wybór kolorów i materiałów wykończeniowych i tapicerki; szeroka gama wariantów z opcjonalnym systemem łatwego załadunku zawierającym torbę transportową. Takie połączenie przestrzeni bagażowej z tylną częścią kabiny pasażerskiej zapewnia wyjątkowe dla tego segmentu możliwości załadunku nawet tak dużego bagażu jak dwie torby golfowe czy dwie deski snowboardowe.


Technologia odbijania promieni słonecznych zabezpiecza powierzchnie skórzane przed nadmiernym nagrzewaniem. Automatyczna klimatyzacja z trybem Cabrio do jazdy z otwartym dachem. Wyjątkowe wrażenia jezdne dzięki napędowi na tylną oś oraz dynamicznym silnikom: czterem silnikom benzynowym (od 105 kW/143 KM do 225 kW/306 KM) i czterocylindrowemu silnikowi wysokoprężnemu z turbodoładowaniem (130 kW/177 KM), wyposażonemu standardowo w filtr cząstek stałych. Zastosowanie BMW EfficientDynamics we wszystkich wersjach modelowych; wyposażenie poszczególnych modeli w funkcje wpływające na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji spalin, takie jak system odzyskiwania energii hamowania, funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika, wskaźnik zmiany biegów, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), sterowanie agregatami pomocniczymi zależnie od potrzeb oraz aktywna aerodynamika.


Bogaty pakiet bezpieczeństwa w standardzie: poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa, ograniczniki siły naciągu pasów, automatycznie wysuwane pałąki antykapotażowe za tylnymi siedzeniami; wzmocnione tyły oparć foteli przednich oraz zagłówki chroniące w razie uderzenia w tył pojazdu, niezwykle mocna konstrukcja karoserii. Wyjątkowo bogata jak na klasę kompaktową gama opcji audiofonicznych, nawigacyjnych i komunikacyjnych, wyjścia AUX i USB ze złączem Bluetooth do podłączania zewnętrznych odtwarzaczy iPod firmy Apple lub MP3 czy pamięci przenośnych. Zaawansowany układ jezdny z napędem na oś tylną, aluminiową osią przednią z podwójnymi przegubami, pięciowahaczową osią tylną, wykonaną w lekkiej konstrukcji stalowej, układem dynamicznej kontroli stabilności DSC z funkcją dynamicznej kontroli trakcji (DTC), energooszczędnym, elektrycznym wspomaganiem kierownicy, aktywnym układem kierowniczym BMW w wyposażeniu dodatkowym, zoptymalizowaną trakcją dzięki elektronicznemu systemowi sterowania o działaniu zbliżonym do działania tradycyjnej blokady mechanizmu różnicowego w BMW 135i Cabrio.

Jako najwyższy model serii, BMW 135i Cabrio wyposażone jest standardowo w stanowiący część pakietu sportowego M, zmodyfikowany pakiet aerodynamiczny M.


SILNIKI:

BMW 135i Cabrio: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy obrotach 1300–5000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 5,6 s, prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: dane niedostępne w momencie publikacji, emisja CO2: dane niedostępne w momencie publikacji.

BMW 125i Cabrio: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z aluminiowo-magnezową skrzynią korbową, z układem Double VANOS i VALVETRONIC, pojemność skokowa: 2996 cm3, moc: 160 kW/218 KM przy 6100 obr/min, maks. moment obrotowy: 270 Nm przy obrotach 2500 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 6,8 s, prędkość maksymalna: 238 km/h (ograniczona elektronicznie), średnie zużycie paliwa wg UE: 8,2 l/100km, emisja CO2: 194 g/km.

BMW 120i Cabrio: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z układem bezpośredniego wtrysku paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 125 kW/170 KM przy 6 700 obr/min, maks. moment obrotowy: 210 Nm przy obrotach 4 250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,2 s, prędkość maksymalna: 218 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: 6,5 l/100km, emisja CO2: 155 g/km.

BMW 118i Cabrio: czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection), pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 105 kW/143 KM przy 6 000 obr/min, maks. moment obrotowy: 190 Nm przy obrotach 4250 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 9,2 s, prędkość maksymalna: 209 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: dane niedostępne w momencie publikacji, emisja CO2: dane niedostępne w momencie publikacji.

BMW 120d Cabrio: czterocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem Common Rail, z filtrem cząstek stałych w wyposażeniu standardowym, pojemność skokowa: 1 995 cm3, moc: 130 kW/177 KM przy 4 000 obr/min, maks. moment obrotowy: 350 Nm przy obrotach 1 750– 3 000 obr/min, przyspieszenie (0–100 km/h): 8,0 s, prędkość maksymalna: 223 km/h, średnie zużycie paliwa wg UE: dane niedostępne w momencie publikacji, emisja CO2: dane niedostępne w momencie publikacji.

źródło: BMW

Leave A Comment