Renault Sandero poza zasięgiem Europy

Model Sandero to pierwszy samochód Renault wprowadzony wyłącznie poza Europą. Opracowany na płycie podłogowej B0 (płyta Logana) i produkowany w zakładach w Curitiba (Brazylia). Sandero będzie sprzedawany od grudnia 2007 roku w Brazylii, a następnie w Argentynie.

Skonstruowany przy udziale Regionalnego Ośrodka Inżynierii Renault w Brazylii, Sandero uwzględnia oczekiwania klientów południowoamerykańskich. Ten dwubryłowy hatchback o atrakcyjnym designie posiada wszystkie podstawowe zalety modeli zbudowanych na płycie podłogowej B0: przestronne wnętrze, dużą pojemność ładunkową i solidną konstrukcję. W Brazylii będzie objęty 3-letnią gwarancją, co stanowi absolutną nowość w tej klasie.


Sandero – 5-drzwiowy dwubryłowy model poszerzy ofertę Renault w krajach Mercosur. Będzie produkowany w zakładach im. Ayrtona Senny w Curitiba (Brazylia). Jego założenia techniczne zostały określone przy współpracy Regionalnego Ośrodka Inżynierii – Renault Technologies Amériques (RTA), w celu uwzględnienia specyfiki oczekiwań klientów południowoamerykańskich i odmiennych warunków użytkowania pojazdów. Sandero jest konkretną ilustracją polityki Renault zakładającej projektowanie i produkowanie nowych modeli jak najbliżej docelowych rynków i to na całym świecie.

W początkowym okresie model Sandero zostanie wprowadzony do sprzedaży w Brazylii i Argentynie. Jest to nowoczesne auto o atrakcyjnej stylistyce sprawiające wrażenie dynamicznego i solidnego pojazdu. Przód wyróżnia się pełnymi ekspresji światłami, a zderzak i osłona chłodnicy są idealnie wkomponowane w linię nadwozia.


Szerokie boczne listwy ochronne sprawiają, że z boku auto wygląda bardzo solidnie. Stylistyka tyłu podkreśla obszerne i pojemne wnętrze. Deska rozdzielcza jest zarazem nowoczesna i funkcjonalna. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii przełączników i czytelności informacji na tablicy rozdzielczej.

Pojemny samochód za niewygórowaną cenę

O ile ceny sprzedaży Sandero są typowe dla segmentu małych samochodów, to wewnętrzne i zewnętrzne wymiary auta (długość 4,02 m i pojemność bagażnika 320 l) są raczej typowe dla wyższego segmentu. Szerokość na wysokości podłokietników z przodu (1400 mm) jest jedną z największych w tej kategorii. Również wysokość mierzona od siedzenia do dachu na tylnych miejscach (878 mm) korzystnie wyróżnia Sandero wśród konkurencji. Bardzo dużej ilości miejsca z tyłu towarzyszy niezwykle łatwy dostęp dzięki tylnym drzwiom otwierającym się pod kątem 67°. Ponadto, w zależności od wersji, tylna ławka może być dzielona w układzie 1/3 – 2/3. To tylko niektóre z ułatwień, które z pewnością zostaną docenione przez klientów posiadających rodziny.


Konkurencyjny poziom bezpieczeństwa

W zakresie bezpieczeństwa czynnego Sandero może być wyposażony w ABS Bosch 8.0 najnowszej generacji, montowany w całej gamie Megane II i Clio II. Pod względem bezpieczeństwa biernego konstrukcja Sandero spełnia wymagania przepisów europejskich. Trzypunktowe pasy, poduszki powietrzne, deska rozdzielcza o konstrukcji plastra miodu, paddingi, poprzeczka zabezpieczająca… zapewniają bardzo konkurencyjny poziom bezpieczeństwa biernego w stosunku do oferty rynków południowo-amerykańskich. Model opracowany na bazie Sandero wzbogaci gamę Dacii w Europie już w 2008 roku, w Polsce Sandero będzie seryjnie wyposażony w ABS.


Bogata oferta silników już w momencie wprowadzenia do sprzedaży

W zależności od rynku Sandero będzie wyposażony w silniki benzynowe i wysokoprężne (Argentyna) oraz jednostki « flexfuel » napędzane biopaliwami (Brazylia). W Argentynie będzie oferowany silnik benzynowy 1.6 8V, ceniony ze względu na swoją niezawodność, oraz silnik 1.6 16V, który sprawdził się już w wielu modelach Renault.

Sandero napędzany tą ostatnią jednostką będzie charakteryzował się dużą dynamiką jazdy – 90% maksymalnej wartości momentu obrotowego będzie dostępne od 2000 obr/min, i to przy utrzymaniu rozsądnego zużycia paliwa. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, jednostka 1.5 dCi z systemem Common Rail drugiej generacji należy do najsprawniejszych silników na świecie. Cechuje ją ponadto niezwykle niskie zużycie paliwa i emisja CO2.

Na rynku brazylijskim Sandero będzie dostępny z silnikami Flexfuel 1.0 16V i 1.6 16V, w które wyposażone są obecnie modele Clio II i Logan, oraz z nowym silnikiem 1.6 8V Flexfuel. Ciekawa oferta silników w połączeniu z precyzyjnie działającym układem jezdnym, przejętym z Clio II i opracowanym na płycie podłogowej B0, z pewnością spotka się z ciepłym przyjęciem wśród klientów ceniących sobie komfort i nowoczesność, zwłaszcza wziąwszy pod uwagę często trudne warunki jazdy. Z myślą o tych wymagających rynkach konstruktorzy poświęcili wiele uwagi obniżeniu emisji hałasu i zapewnieniu komfortu termicznego.


Wszystkie decyzje konstrukcyjne zostały podporządkowane zapewnieniu wysokiej wytrzymałości i niezawodności, zgodnie zresztą z założeniami technicznymi płyty podłogowej B0. Na przykład zastosowanie specjalnych wosków, przystosowanych do warunków panujących w Ameryce Południowej, zapewnia maksymalną ochronę antykorozyjną.

Aby klienci mogli od początku odczuć wysoki poziom jakości, Sandero będzie objęty na rynku brazylijskim 3-letnią gwarancją, co stanowi absolutną nowość w tym segmencie. Będzie się również wyróżniał niskimi kosztami obsługi technicznej i napraw, co stanowi kontynuację polityki, która pozwoliła uzyskać modelowi Logan doskonałą ocenę w klasyfikacji CESVI (Ośrodek ds. Badań i Bezpieczeństwa Drogowego) w maju br. w Brazylii.

Podobnie jak Logan, Sandero będzie wdrażany do produkcji na całym świecie. Planowane jest rozpoczęcie produkcji w innych zakładach niż w Curitiba. Sandero stanowi zapowiedź nowego etapu międzynarodowego rozwoju Grupy Renault, w oparciu o samochody opracowane na płycie podłogowej B0. Model opracowany na bazie Sandero wzbogaci gamę Dacii w Europie już w 2008 roku.

źródło: Renault

Leave A Comment