Mitsubishi Outlander z nowymi silnikami

Mitsubishi Outlander osiągnął zakładaną roczną sprzedaż 13 000 sztuk już po półrocznej obecności na rynku.


Zdobywając 80% nowych klientów na rynku europejskim (jedynie 20% nabywców tego auta, to obecni lub dawni posiadacze Mitsubishi), koncern Mitsubishi Motors zaoferował im uznaną technologię napędu czterech kół opakowaną w dynamiczne nadwozie, które z łatwością zmieści 5+2 pasażerów (lub 2 pasażerów i do 1 691 litrów bagażu). Wszystko to osiągnięto mniejszym kosztem, niż w przypadku podobnej wielkości samochodów kombi z segmentu D.


Przy okazji 62. Salonu Samochodowego we Frankfurcie, gama wersji silnikowych modelu Outlander poszerzy się o dwie nowe jednostki:

2.2 Di-D Diesel common rail (1)*:
o 156 KM przy 4000 obr./min. i 380 Nm przy 2000 obr./min.,
o Układ napędu wszystkich kół All Wheel Control,
o 6-biegowa przekładnia manualna,
o Debiut rynkowy: czwarty kwartał 2007 roku.

2.4 l MIVEC, jednostka benzynowa (2)*:
o 170 KM przy 6000 obr./min. i 232 Nm przy 4100 obr./min.,
o Napęd na dwa lub cztery koła All Wheel Control (w zależności od rynku),
o 5-biegowa przekładnia manualna lub 6-biegowa przekładnia CVT z trybem sportowym i możliwością zastosowania łopatek do zmiany biegów przy kierownicy,
o Debiut rynkowy: czwarty kwartał 2007 roku.


Dwa nowe silniki o wysokiej mocy będą doskonałym uzupełnieniem obecnie oferowanej 2-litrowej jednostki wysokoprężnej Di-D z pompowtryskiwaczami (140 KM przy 4000 obr./min. i 310 Nm przy 1750 obr./min.) o średniej mocy (3).

Inne nowości oferowane na rok 2008 to (w zależności od rynku):
– Nowe, polerowane aluminiowe obręcze kół o średnicy 18 cali (standard w wersji Instyle)
– Czujnik deszczu i tylne czujniki parkowania (standard w Intense+ i Instyle)
– Miękkie w dotyku, lakierowane wykończenie tablicy rozdzielczej
– Tylna kamera cofania dostępna w połączeniu z systemem komunikacyjnym Mitsubishi Multi Communication System (duży ekran dotykowy, dysk twardy (HDD), nawigacja satelitarna z muzycznym serwerem).


Pozostawiając rolę prawdziwego offroadera modelowi Pajero, Outlander znajduje swoje miejsce w sektorze pojazdów rekreacyjnych, choć może poszczycić się równie bezkompromisowymi rozwiązaniami.


Wykorzystując możliwość łatwej adaptacji nowej platformy globalnej MMC, zadbano o bezpieczeństwo i komfort podróżowania godny samochodu osobowego. Do uzyskania doskonałych właściwości jezdnych przyczyniają się również: niezależne zawieszenie wszystkich czterech kół z napędem All Wheel Control, bardzo wydajne hamulce i nisko położony środek ciężkości, który uzyskano przez zastosowanie aluminiowego panelu dachowego, opracowanego w technologii testowanej w modelu Lancer Evolution IX.

(1) Produkowany przez PSA Peugeot Citroën
(2) Produkcji Mitsubishi Motors
(3) Produkowany przez VAG

* Wszystkie dane przed procesem homologacji


Uwaga: „Pajero” sprzedawane jest w Hiszpanii pod nazwą „Montero”, a w Wielkiej Brytanii pod nazwą „Shogun”.

źródło: Mitsubishi

Leave A Comment