Już po raz drugi Renault przyznało nagrody Renault Supplier Quality Awards swoim dostawcom. Nagrody te stanowią wyróżnienie i podziękowanie dla dostawców, którzy w roku 2006 wyróżnili się szczególnymi osiągnięciami w dziedzinie jakości.
Dyrektor ds. Zakupów Renault, Odile Desforges i Prezes RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organization), a także Yann Vincent, Dyrektor ds. Jakości Renault, wręczyli nagrody Renault Supplier Quality Awards przedstawicielom dziesięciu dostawców części i usług. Nagrody te są wyrazem uznania dla skuteczności i wyjątkowej sprawności działań dostawców w zakresie zapewnienia jakości i mają na celu dalsze wzmacnianie motywacji wszystkich dostawców na drodze do realizacji stawianych przed nimi celów.
Trzej wyróżnieni dostawcy usług i siedmiu dostawców części to :
Zakres zakupów |
Dostawca |
Strefa geograficzna |
Produkt / nagrodzona usługa |
Usługi |
D. Trzy Makiety Prototypów Samochodów |
Inne kraje |
Design |
Eurotek Trebnje |
Inne kraje |
Transport |
|
Horiba Ltd |
Inne kraje |
Stanowiska testowe |
|
Części |
Hirschvogel Umformtechnik |
Inne kraje |
Elementy skrzyni biegów |
Sanden |
Inne kraje |
Sprężarki |
|
Diehl Metall Stiftung & Co. KG – Diehl |
Francja(1) |
Pierścienie synchronizatora |
|
Mitsubishi Electric Corporation |
Europa (1) |
Alternator / Rozrusznik |
|
E.M.A.R.C. S.p.A. |
Region Euromed(1) |
Obramowanie drzwi |
|
Kartek Corporation |
Azja-Afryka(1) |
Elementy tłoczone |
|
Mann+Hummel Brasil Ltda |
Ameryki(1) |
Filtry |
Kryteria wyboru były różne w zależności od rodzaju dostarczanego towaru lub usługi. W grupie: zakupy części samochodowych i mechanicznych, dostawcy byli wybierani
w oparciu o kryterium jakości części dostarczanych do zakładów Renault, szybkości reakcji przy rozwiązywaniu ewentualnych problemów w zakładzie, a także osiągnięcia w zakresie zapewnienia satysfakcji klienta. W grupie: dostawców usług, determinujące znaczenie miała ocena realizacji Kontraktów na zapewnienie jakości obsługi, która była mierzona za pośrednictwem kwestionariuszy prowadzonych przez cały czas realizacji zakupów.
Firma Renault uczyniła z jakości jeden ze swoich strategicznych priorytetów i główne zobowiązanie w ramach Kontraktu Renault 2009.
źródło: Renault