Nowy Ford C-MAX

Z tylnymi światłami typu LED i skętnymi halogenowymi reflektorami.

Ford C-Max, 5-miejscowy kompaktowy minivan, w swoim nowym wcieleniu na rok 2007 otrzymuje odświeżone, bardziej dynamiczne oblicze, któremu towarzyszy długa lista modyfikacji, udoskonaleń i nowego wyposażenia, zarówno we wnętrzu, jak i na zewnątrz nadwozia.
Nowy C-Max nadal będzie dostępny w wersji ze zmiennym układem siedzeń (Comfort Seat System), funkcjonalnym rozwiązaniem pozwalającym na zmianę układu foteli w zależności od potrzeby chwili: z jednej strony komfortowa tylna kanapa z tyłu pozwala wygodnie podróżować trzem osobom. Jednak w razie potrzeby, gdy z tyłu jadą tylko dwie osoby, istnieje możliwość złożenia środkowego tylnego siedzenia i ukośnego przesunięcia do tyłu obu skrajnych foteli, z jednoczesnym zsunięciem ich ze sobą. Tym samym wyraźnie zwiększa się ilość miejsca na nogi i na wysokości ramion dla dwóch jadących z tyłu pasażerów.


Sporo pracy włożono w opracowanie nowych elementów stylistyki zewnętrznej nadwozia i detali wykończenia wnętrza. Przód nadwozia nowego Forda C-Max został przeprojektowany i uzupełniony o elementy nawiązujące do języka stylistycznego „kinetic design”, dominującego w ostatnich modelach Forda. Konwencja ta umiejętnie łączy ostro zarysowane krawędzie i kontury, z „muskularnymi” kształtami i opływowymi liniami. Razem zabiegi te tworzą interesujący efekt sprawiający wrażenie „energii uchwyconej w ruchu”. Efekt, który utrzymuje się także wtedy, gdy samochód stoi nieruchomo.


Nadanie Fordowi C-Max nowego oblicza i drobna zmiana w pozycjonowaniu tego modelu w ofercie rynkowej, polegająca na ulokowaniu go tuż obok większego Forda S-Max, ma służyć silniejszemu zaakcentowaniu oferty modelowej Forda. Marka ta może teraz zaoferować nabywcom dwa duże samochody rodzinne, które klienci będą chcieli mieć, a nie takie, które są „zmuszeni kupować”.
Nowością, i to w ogóle w Fordzie, są standardowe tylne światła z diodami LED. Ich zastosowanie akcentuje nowoczesny charakter i modne wykończenie nowego Forda C-Max. Świecące się diody w tylnych światłach tworzą wyraźnie widoczny układ punktów świetlnych, które sprawiają, że Ford C-Max jest natychmiast rozpoznawalny nawet z dużej odległości.


Innym rozwiązaniem, znacząco podnoszącym bezpieczeństwo, są reflektory z systemem adaptacji AFS (Adaptive Front Lighting System), które dzięki możliwości doświetlania zakrętów znacznie poprawiają widoczność podczas jazdy w nocy. System AFS jest oferowany z reflektorami halogenowymi. Zasada działania polega na tym, że reflektory mają możliwość obrotu w płaszczyźnie poziomej i podczas wchodzenia w zakręt „podążają” (z odpowiednim uwzględnieniem prędkości jazdy) za skrętem kierownicy i skrętem kół, precyzyjniej oświetlając drogę przed samochodem oraz pobocze.


C-Max będzie oferowany w czterech wersjach wyposażeniowych: Ambiente, Trend, Ghia oraz Titanium. Opcjonalny pakiet „X-pack” jest dostępny w wersjach Ghia i Titanium. Natomiast nabywcy wybierający Forda C-Max w wersjach Trend lub Titanium mogą dodatkowo zamówić pakiet „Sport”. Paleta silników benzynowych obejmuje jednostki 1,6-, 1,8-, oraz 2,0-litrowe, a gama diesli cztery motory o pojemnościach 1,6 litra, 1,8 litra oraz 2,0 litrów. Nowy Ford C-MAX wejdzie do sprzedaży na rynkach całej Europy w drugim kwartale 2007 roku.




źródło: Ford / moto.money

Leave A Comment