Na przełomie lutego i marca rozpocznie się w Polsce sprzedaż nowej Hondy CR-V. Ceny samochodu zaczynać się będą od 106 400 zł.
Trzecia generacja modelu CR-V jest szersza (o 35 mm), niższa (o 30 mm) i krótsza (o 105 mm) od poprzedniczki. Zmiana długości to m.in. efekt zmniejszenia rozstawu osi z 2630 do 2620 mm i przeniesienia koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod jego podłogę.

Środek ciężkości pojazdu obniżono o 25 mm (niższe mocowania silnika, zredukowanie masy takich elementów jak pokrywa bagażnika czy przednia maska). Konstruktorzy zadbali też o zwiększenie statycznej sztywności nadwozia oraz zapewnienie lepszego stosunku między przednią i tylną sztywnością skrętną. Ma to bezpośredni wpływ na stabilność auta i jego własności terenowe.

Wygląd CR-V poddano licznym modyfikacjom. Celem stylistów było zastąpienie tradycyjnego, dwubryłowego kształtu SUV-ów przez nowoczesne i łagodne linie. Na nowo zaprojektowano więc przednią część nadwozia z podwójną osłoną chłodnicy i reflektorami projektorowymi. Inny kształt mają zderzaki i nadkola. Klapa bagażnika otwiera się pionowo, co w porównaniu z uprzednio stosowanym otwieraniem na bok sprawdza się szczególnie na zatłoczonych parkingach.
Zmian dokonano także wewnątrz pojazdu. Przeprojektowano tablicę zegarów, przednie fotele są większe, a drążek zmiany biegów został przeniesiony na konsolę środkową. Hamulec ręczny znajduje się na jej krawędzi.

Przedział bagażowy ma obecnie pojemność 524 l z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów po ich rozłożeniu. Tylne siedzenia – których podstawa dzieli się w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:20 – można przesuwać wzdłuż nadwozia w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu.
W opcji dostępny jest system „Double Deck”. Wyjmowana półka, umieszczona 33 cm nad podłogą, pozwala podzielić bagaż na dwie części i na dole umieścić przedmioty, do których chcemy mieć łatwiejszy dostęp. Półka może zdemontowana lub umieszczona na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.

W przednim zawieszeniu Hondy CR-V – podobnie jak w poprzedniczce – pozostawiono układ kolumn MacPhersona, a z tyłu układ podwójnych wahaczy poprzecznych. W obu wprowadzono jednak liczne zmiany m.in. zwiększając skok oraz wykorzystując większe tuleje (zawieszenie przednie) oraz mocując wahacz wleczony i górny w innym punkcie i stosując nowy system piast i łożysk (zawieszenie tylne).
Honda CR-V ma dołączalny napęd tylnej osi, który włącza się automatycznie tylko wtedy, gdy jest to niezbędne tzn. w momencie uślizgu przednich kół. System przenosi o 20 proc. więcej momentu obrotowego na tylną oś niż obecne rozwiązanie. Kąt natarcia wynosi 28 stopni, kąt zejścia – 23 stopnie, a kąt rampowy – 18 stopni.
CR-V oferowana jest z dwoma silnikami: benzynowym 2,0 l/150 KM i wysokoprężnym2,2 l/140 KM. Oba współpracują standardowo z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, a do wersji benzynowej można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.
Wyposażenie standardowe:przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewana lusterka, klimatyzacja manualna, centralny zamek, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, radioodtwarzacz CD
Wybrane dane techniczne:Typ silnika |
benzynowy |
diesel |
Pojemność skokowa (cm3) |
1997 |
2204 |
Moc (KM) przy obr./min |
150/6200 |
140/4000 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) przy obr./min |
192/4200 |
340/2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) |
10,2/12,2* |
10,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) |
190/177* |
187 |
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100 km) |
6,7/10,4 – 8,2/10,9* |
5,7/8,1 |
Dł. x szer. x wys. (cm) |
453 x 182 x 181 |
|
Pojemność bagażnika (l) |
524 |
|
Cena brutto (zł) |
106 400/126 400* |
120 |
źródło: motofakty