Nowa Honda CR-V już pod koniec lutego w Polsce

Na przełomie lutego i marca rozpocznie się w Polsce sprzedaż nowej Hondy CR-V. Ceny samochodu zaczynać się będą od 106 400 zł.

Trzecia generacja modelu CR-V jest szersza (o 35 mm), niższa (o 30 mm) i krótsza (o 105 mm) od poprzedniczki. Zmiana długości to m.in. efekt zmniejszenia rozstawu osi z 2630 do 2620 mm i przeniesienia koła zapasowego z pokrywy bagażnika pod jego podłogę.


Środek ciężkości pojazdu obniżono o 25 mm (niższe mocowania silnika, zredukowanie masy takich elementów jak pokrywa bagażnika czy przednia maska). Konstruktorzy zadbali też o zwiększenie statycznej sztywności nadwozia oraz zapewnienie lepszego stosunku między przednią i tylną sztywnością skrętną. Ma to bezpośredni wpływ na stabilność auta i jego własności terenowe.


Wygląd CR-V poddano licznym modyfikacjom. Celem stylistów było zastąpienie tradycyjnego, dwubryłowego kształtu SUV-ów przez nowoczesne i łagodne linie. Na nowo zaprojektowano więc przednią część nadwozia z podwójną osłoną chłodnicy i reflektorami projektorowymi. Inny kształt mają zderzaki i nadkola. Klapa bagażnika otwiera się pionowo, co w porównaniu z uprzednio stosowanym otwieraniem na bok sprawdza się szczególnie na zatłoczonych parkingach.

Zmian dokonano także wewnątrz pojazdu. Przeprojektowano tablicę zegarów, przednie fotele są większe, a drążek zmiany biegów został przeniesiony na konsolę środkową. Hamulec ręczny znajduje się na jej krawędzi.


Przedział bagażowy ma obecnie pojemność 524 l z siedzeniami ustawionymi w normalnej pozycji i 955 litrów po ich rozłożeniu. Tylne siedzenia – których podstawa dzieli się w stosunku 60:40, a oparcia w stosunku 40:20:20 – można przesuwać wzdłuż nadwozia w zakresie 15 cm, zapewniając więcej miejsca dla pasażerów lub bagażu.

W opcji dostępny jest system “Double Deck”. Wyjmowana półka, umieszczona 33 cm nad podłogą, pozwala podzielić bagaż na dwie części i na dole umieścić przedmioty, do których chcemy mieć łatwiejszy dostęp. Półka może zdemontowana lub umieszczona na podłodze bagażnika w specjalnej wnęce.


W przednim zawieszeniu Hondy CR-V – podobnie jak w poprzedniczce – pozostawiono układ kolumn MacPhersona, a z tyłu układ podwójnych wahaczy poprzecznych. W obu wprowadzono jednak liczne zmiany m.in. zwiększając skok oraz wykorzystując większe tuleje (zawieszenie przednie) oraz mocując wahacz wleczony i górny w innym punkcie i stosując nowy system piast i łożysk (zawieszenie tylne).

Honda CR-V ma dołączalny napęd tylnej osi, który włącza się automatycznie tylko wtedy, gdy jest to niezbędne tzn. w momencie uślizgu przednich kół. System przenosi o 20 proc. więcej momentu obrotowego na tylną oś niż obecne rozwiązanie. Kąt natarcia wynosi 28 stopni, kąt zejścia – 23 stopnie, a kąt rampowy – 18 stopni.

CR-V oferowana jest z dwoma silnikami: benzynowym 2,0 l/150 KM i wysokoprężnym2,2 l/140 KM. Oba współpracują standardowo z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, a do wersji benzynowej można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną.

Wyposażenie standardowe:

przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, układ ABS, układ stabilizacji toru jazdy, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewana lusterka, klimatyzacja manualna, centralny zamek, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, radioodtwarzacz CD

Wybrane dane techniczne:
Typ silnika

benzynowy

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1997

2204

Moc (KM) przy obr./min

150/6200

140/4000

Maksymalny moment
obrotowy (Nm) przy obr./min

192/4200

340/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,2/12,2*

10,3

Prędkość maksymalna (km/h)

190/177*

187

Zużycie paliwa
trasa/miasto (l/100 km)

6,7/10,4 – 8,2/10,9*

5,7/8,1

Dł. x szer. x wys. (cm)

453 x 182 x 181

Pojemność bagażnika (l)

524

Cena brutto (zł)

106 400/126 400*

120

źródło: motofakty

Leave A Comment