Toyota Auris

Następcę Toyoty Corolli hatchback – model Auris – można już kupić w Polsce. Ceny samochodu zaczynają się od 55 900 zł.

Z Aurisem wiąże się ciekawa historia. Rok temu, kiedy wiadomo już było, że auto jest przygotowywane, Toyota poinformowała o odwleczeniu jego wprowadzenia na rynek. Powodem decyzji było „wejście smoka” w wykonaniu najnowszej Hondy Civic. Ze względu na jej nietuzinkową stylistykę projektanci Toyoty stwierdzili, że muszą dokonać odpowiednich zmian w wyglądzie następcy Corolli tak, aby pojazd była konkurencyjny w stosunku do Civika. Jak jednak widać, nie zdecydowali się na tak awangardowe nadwozie jak w przypadku Hondy.


Zbudowany na nowej płycie podłogowej Auris jest o 4 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 4 cm wyższy od poprzedniej Corolli. Ma natomiast taki sam rozstaw osi. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 350 l i można ją zwiększać do 777 l składając tylne siedzenia dzielone w stosunku 60:40. W celu zwiększenia ilości miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu zlikwidowano tunel środkowy.


W zawieszeniu przednim auta zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym (oprócz wersji z silnikiem D-4D 180 z podwójnym wahaczem) belkę skrętną. Mimo, że nie jest to stosowane coraz powszechniej nowoczesne zawieszenie wielowahaczowe, nie należy zakładać, że samochód nie będzie zapewniał komfortu podróżowania i dobrych własności jezdnych.


Auris oferowany jest w Polsce w wersji 3- i 5-drzwiowej. Można go kupić z dwoma silnikami benzynowymi 1,4 l/97 i 1,6 l/124 KM oraz trzema wysokoprężnymi 1,4 l/90 KM, 2,0 l/126 Km i 2,2 l/177 KM.
Jednostki napędowe współpracują standardową z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów (poza 2.2 D-4D, którą skonfigurowano z przekładnią 6-stopniową). W opcji z silnikiem wysokoprężnym 1,4 l oraz benzynowym 1,6 l dostępną jest zautomatyzowana mechaniczna skrzynia MMT.

Dodatkowe info – przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy, centralny zamek, radioodtwarzacz CD.

źródło – motofakty

Leave A Comment