Suzuki Wagon R+

Jednym z najbardziej interesujących modeli Suzuki jest WAGON R+.


Samochód ten łączy cechy auta miejskiego i vana. Stosuje się w nim czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1200 cm3. Osiąga on moc maksymalną 70 koni przy 6000 obrotów i moment o wartości 95 Nm przy 3250 obr/min. Auto uzyskuje prędkość 140 km/h i przyspiesza do setki w czasie około 14 sekund. Jest przy tym całkiem oszczędne, gdyż w mieście zadowala się siedmioma litrami benzyny a poza nim, nieco ponad pięcioma.


Nadwozie Suzuki jest nieco kontrowersyjne, charakteryzuje się ostrymi krawędziami i dużymi powierzchniami blach. Karoseria jest ponadto niezwykle wysoka, co nie pozostaje bez wpływu na prowadzenie pojazdu. Specyficzna linia auta znajduje odzwierciedlenie w kształcie reflektorów, lusterek, szyb, drzwi oraz wielu innych elementów. Wszystko jest po prostu prostokątne i kanciaste. Krótka maska silnika opada stromo, a tylna klapa niemal pionowo. Całości wizerunku dopełniają szerokie zderzaki i 13-calowe koła, które wydają się być mniejsze niż w rzeczywistości.


Suzuki Wagon R+Wszystkie cechy karoserii mają swoje odbicie w przestronności wnętrza, które czterem osobom zapewnia wręcz poczucie komfortu. Szczególnie dużo miejsca znajduje się ponad głowami podróżujących, nieco gorzej wypada szerokość oraz przestrzeń na nogi, ale i one są do zaakceptowania. Żadnych trudności nie sprawia wsiadanie do auta, a to dzięki bardzo wysokim, czterem drzwiom. Jakość wykończenia pozostaje na przeciętnym poziomie, co jednak w tej klasie samochodów jest rzeczą normalną, przyzwoita jest staranność montażu. Wygląd deski rozdzielczej oraz innych elementów wnętrza jest odzwierciedleniem tego co znajduje się na zewnątrz. Dominują tu więc liczne kanty i ostre linie. Funkcjonalność i ergonomia pozostają przy tym na dobrym poziomie. Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. immobiliser, obrotomierz, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek oraz zderzaki w kolorze nadwozia. Ponadto zamówić można: ABS, kilmatyzację, radio i aluminiowe felgi. Nad bezpieczeństwem biernym czuwają: belki wzmacniające w drzwiach i dwie poduszki powietrzne.


Bagażnik mieści 350 litrów a jego funkcjonalność zwiększa dzielone oparcie tylnych siedzeń. Nie bez znaczenia pozostaje również niski próg załadunku i duża, wysoko unoszona pokrywa.


W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPersona i sprężyny śrubowe a w tylnym, wahacze wzdłużne i wleczoną oś. Układ hamulcowy stanowią przednie tarcze wentylowane i tylne bębny.

Leave A Comment