Suzuki Vitara

Suzuki VITARA to mniejsza “siostra” Grand Vitary. Występuje ona w wersji pięciodrzwiowej (JLX) lub trzydrzwiowej (JX), które oprócz wielkości różnią się także wyposażeniem.


W obu przypadkach stosuje się silnik benzynowy o pojemności 1600 cm3, jednak w odmianie 3d posiada on 8 zaworów a w 5d – 16. Pierwsza wersja uzyskuje moc 59 KM przy 5400 obr/min i moment 127 Nm przy 3000 obrotów. Pozwala to na rozpędzenie samochodu do prędkości 150 km/h. Vitara JLX uzyskuje przy 5600 obr/min moc 71 koni mechanicznych a przy 4000 obr/min moment o wartości 132 Nm, co pozwala na jazdę z prędkością 155 km/h.


Nadwozia Vitary różnią się od Grand Vitary nieco bardziej topornym wyglądem. Więcej w nich kantów i ostrych krawędzi. Mimo to trudno jednak uznać je za mało atrakcyjne. Masywna konstrukcja podkreślana jest dużymi, 15-sto calowymi kołami, wysokim prześwitem, szerokimi zderzakami i bocznymi listwami ochronnymi oraz pękatymi nadkolami. Jeśli dodać do tego słabo pochyloną maskę silnika i dach oraz ścięty tył, którego głównym elementem jest piąte koło, to otrzymamy typowy, solidny pojazd terenowy. Estetykę poprawiają ponadto przyciemniane szyby oraz dostępne w wersji pięciodrzwiowej lakierowane zderzaki.


Suzuki VitaraSuzuki Vitara oferuje pięciu osobom całkiem wygodne warunki podróżowania. Nie brak im miejsca ani na nogi, ani nad głowami. Spora jest także szerokość wnętrza. Stylistyka i wykończenie stanowi połączenie cech auta terenowego z zachowaniem przyzwoitego komfortu. Tablica rozdzielcza jest czytelna i bardzo funkcjonalna. Fotele korzystnie wyprofilowano, dzięki czemu zapewniają niezłą wygodę podróżowania. Jakość i staranność wykończenia Suzuki zadowolić powinny większość użytkowników. Nad bezpieczeństwem biernym czuwają belki wzmacniające w drzwiach oraz dostępne za dopłatą dwie pełnowymiarowe poduszki powietrzne. Seryjne wyposażenie obejmuje takie elementy, jak: immobiliser, instalację radiową, obrotomierz, wspomaganie i centralny zamek. Dodatkowo wersja JLX posiada elektrycznie sterowane szyby i lusterka.


Trzydrzwiowa Vitara zabiera przy komplecie pasażerów 320 dm3 bagażu, pięciodrzwiowa natomiast o 40 wiecej. Oba auta wyposażono w składane tylne siedzenia i dzielone oparcia. Przestrzeń ładunkowa jest foremnie ukształtowana i łatwo dostępna, dzięki dużemu otworowi wejściowemu i stosunkowo niskiej podłodze.


Zawieszenie obu napędzanych osi składa się z kolumn McPersona i sprężyn śrubowych. Hamulce przednie to tarcze a tylne to bębny.

Leave A Comment