Suzuki Jimny

IMNY jest niewielkim autem terenowo-rekreacyjnym, które służy głównie do jazdy po drogach utrawdzonych. Dość sprawnie radzi sobie także w lekkim terenie. Suzuki to adresowane jest głównie do ludzi młodych, szukających ciekawego, stosunkowo praktycznego samochodu.


Jako źródło napędu służy niewielki benzynowy silnik 1300, który dysponuje jednak dość dużą mocą. Wynosi ona 80 KM przy 6000 obr/min, moment maksymalny osiąga wartość 104 Nm przy 4500 obr/min. Dzięki takim parametrom samochodzik uzyskuje prędkość maksymalną 140 km/h a do setki przyspiesza w około 18 sekund. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 8,2 litra na sto kilometrów, mankamentem w tym przypadku jest niezbyt duży, 40-litrowy zbiornik paliwa.


Jimny choć niewielki, sprawia jednak wrażenie auta masywnego i solidnego. Nadwozie, typowo dla aut terenowych osadzone zostało na sztywnej, solidnej ramie. Karoseria została lekko zaokrąglona, dzięki czemu sylwetka auta wzbudza sympatię. Charakterystyczne są masywne, wypukłe zderzaki i pokaźne nakładki nadkoli, które łączą się z szerokimi, bocznymi listwami ochronnymi. Reflektory przednie mają dużą powierzchnię a pomiędzy nimi znalazły się pionowe wloty powietrza chłodzącego przypominające te, stosowane w samochodach marki Jeep. Uwagę zwracają także lusterka, których pokaźna powierzchnia ułatwia obserwację sytuacji z tyłu. Pionowo opadający tył wyposażono w otwierane na bok drzwi oraz umieszczone na nich koło zapasowe.


Wnętrze przeznaczone zostało dla czterech osób, którym zapewniono całkiem przyzwoite warunki podróżowania. Szczególnie przestronnie jest z przodu, gdzie nawet bardzo wysokie osoby mieszczą się bez problemów. Ciekawostką jest fakt, że każdy z podróżujących ma do dyspozycji własny, indywidualnie ustawiany fotel. Fotele te są wygodne i dobrze wykonane. Jakość montażu nie rozczarowuje również w przypadku pozostałych elementów wnętrza, nieco lepsze mogłyby być jednak użyte materiały. Przestrzeń bagażowa jest niewielka i mieści zaledwie 250 litrów, jednak daje się znacznie powiększać poprzez złożenie siedzeń. Otrzymuje się wtedy sporą, płaską i łatwą do wykorzystania powierzchnię. Zastrzeżeń nie wzbudza funkcjonalność wnętrza, od łatwej w obsłudze deski rozdzielczej po praktyczną przestrzeń ładunkową.


Oparte na resorach piórowych zawieszenie przystosowano do jazdy w lekkim i średnim terenie. Autko może podjeżdżać pod pagórki o kącie pochylenia do 42 stopni i zjeżdżać z 46-stopniowych. Mały rozstaw osi i wynoszący 190 mm prześwit sprawiają, że Suzuki radzi sobie z wieloma przeszkodami terenowymi. Oś przednią wyposażono w hamulce tarczowe a tylną w bębnowe.

Leave A Comment