Suzuki Grand Vitara

21 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Suzuki

Największym i najsilniejszym samochodem terenowym produkowanym przez firmę Suzuki jest model GRAND VITARA.


Źródłem napędu tego auta jest 2,5-litrowy, 24-zaworowy silnik benzynowy o mocy 144 koni mechanicznych. Moc ta uzyskiwana jest przy 6200 obr/min, natomiast przy 3500 obrotów osiągany jest moment maksymalny o wartości 208 Nm. Napęd na obie osie przenosi 5-biegowa skrzynia ręczna lub 4-stopniowy automat. W pierwszym przypadku Grand Vitara rozpędza się do prędkości 165 km/h a średnio zużywa niecałe 11 litrów paliwa. Wersja wyposażona w skrzynię automatyczną jest wolniejsza o 10 km/h i spala przeciętnie 11,5 litra.


Pięciodrzwiowe nadwozie Suzuki przezentuje się bardzo interesująco. Po ostatniej modernizacji zyskało ono nowy, nowocześniejszy wyraz. Wszelkie załamania i kanty zostały łagodnie zaokrąglone, reflektory przednie zintegrowano z białymi kierunkowskazami i nadano im delikatnych kształtów. Z masywnymi zderzakami świetnie współgrają szerokie listwy boczne i pękate nadkola. Elementy plastikowe polakierowane zostały pod kolor karoserii. Ogólnie samochód prezentuje się bardzo masywnie na co duży wpływ ma przód auta, wysoko poprowadzona dolna linia okien, duże, 16-calowe koła i tylne drzwi z umieszczonym na nich kołem zapasowym. Wizerunek poprawiają ponadto estetyczne alufelgi, reflektory przeciwmgielne oraz reling dachowy.


Grand Vitara oferuje pięciu osobom bardzo wygodne warunki podróżowania. Nie brak im miejsca ani na nogi, ani nad głowami. Spora jest także szerokość wnętrza. Stylistyka i wykończenie stanowi udany kompromis między cechami typowej terenówki a wygodną limuzyną. Ciekawa, czytelna i bardzo funkcjonalna jest tablica rozdzielcza. Fotele korzystnie wyprofilowano, dzięki czemu zapewniają wysoki komfort podróżowania.


Jakość i staranność wykończenia Suzuki zadowolą szeroką rzeszę użytkowników. Bagażnik w swej podstawowej formie nie jest zbyt obszerny, mieści bowiem 277 litrów. Sytuację ratuje oczywiście składane siedzenie tylne oraz dzielone w stosunku 50:50 oparcie. Dostęp do przestrzeni ładunkowej jest łatwy, dzięki dużym drzwiom i nisko poprowadzonej krawędzi załadunkowej. Seryjne wyposażenie stanowią takie elementy, jak: elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek i klimatyzacja. Nad bezpieczeństwem jadących czuwają dwie poduszki powietrzne oraz kontrolowane strefy zgniotu i wzmocnienia karoserii.


Zawieszenie przednie oparto na kolumnach McPersona a tylne na osi sztywnej. Układ hamulcowy wyposażono w przednie tarcze wentylowane i tylne bębny oraz system ABS. Manewry ułatwia wspomaganie kierownicy.

Leave A Comment