Subaru Forester

20 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Subaru

Subaru Forester jest interesującym samochodem rekreacyjno-terenowym. Łączy on cechy wygodnej limuzyny z typowym offroaderem. Auto występuje w trzech wersjach: GL, GX i S Turbo.


Pierwsze dwie wyposażono w 16-zaworowy silnik typu boxer o pojemności 2000 cm3, który przy 5600 obr/min osiąga moc 125 KM a przy 3600 obr/min moment maksymalny o wartości 184 Nm. Forester taki potrafi jechać z prędkością 179 km/h a do setki przyspieszać w 11,4 sekundy. Samochód wyposażono w stały napęd na cztery koła. W cyklu mieszanym zużywa on 9 litrów benzyny. Subaru w wersji GX może być wyposażone w automatyczną skrzynię biegów, która ułatwia prowadzenie auta lecz pogarsza nieco osiągi (0-100 km/h w 12,4 s) i podwyższa zużycie paliwa (średnio 9,2 litra).


Na bazie wyżej opisanej jednostki napędowej stworzony został model S Turbo, którego moc wzrosła do 170 koni mechanicznych przy 5600 obr/min a moment do 240 Nm przy 3200. Samochód może być wyposażony w skrzynię manualną lub automatyczną, do wyboru. W pierwszym przypadku prędkość maksymalna wynosi 198 km/h a przyspieszenie trwa 8,4 sekundy. Automat uzyskuje 189 kilometrów a sprint do setki zajmuje mu 9,3 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa najmocniejszego Forestera waha się między 9,9 a 10,5 litra na każde 100 kilometrów. Nadwozie Subaru prezentuje się bardzo efektownie. Jego wygląd wzorowany jest na samochodach typowo terenowych, posiada więc duży prześwit, potężne koła, masywny przód oraz płaski dach, zakończony ściętym tyłem. Pięciodrzwiowa karoseria została delikatnie zaokrąglona.


Subaru ForesterWyposażono ją w szerokie zderzaki i boczne listwy ochronne oraz duże, ułatwiające obserwację lusterka zewnętrzne. Całość jest ponadto mocno przeszklona, co także nie pozostaje bez wpływu na widoczność. Przód samochodu zdobi pokaźna atrapa chłodnicy oraz duże, zintegrowane z kierunkowskazami reflektory.


Wnętrze Forestera jest bardzo obszerne i zapewnia pięciu osobom wygodne warunki podróżowania. Żadnemu z jadących nie brak miejsca na nogi, nad głowami ani na wysokości łokci. Deska rozdzielcza jest masywna a jej stylistyka jest typowo japońska, czyli nieco pozbawiona charakteru. Zastrzeżeń nie wzbudza natomiast funkcjonalność i ergonomia kokpitu. Wszystkie wskaźniki i włączniki znajdują się w zasięgu kierowcy. Materiały wykończeniowe prezentują niezłą jakość a staranność montażu nie rozczarowuje zbytnio. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają takie elementy, jak: dwie poduszki powietrzne, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i wzmocnienia boczne. Przestrzeń bagażowa mieści od 406 do 1525 litrów, jest ona łatwo dostępna i korzystnie ukształtowana.


W zawieszeniu przednim zastosowano wahacz poprzeczny, amortyzatory teleskopowe i stabilizator a w tylnym oś wielowahaczową, teleskopowe amortyzatory i oczywiście stabilizator przechyłów. Koła przednie wyposażono w tarcze wentylowane a tylne w bębny (lub w wersji S Turbo tarcze pełne).

Leave A Comment