Renault Twingo

Renault Twingo produkowany jest od 1993 roku, jednak w 1998 ukazała się jego druga generacja.


Auto wyposażone jest w benzynową jednostkę zasilaną wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności 1200 cm3. Osiąga ona moc 60 koni mechanicznych przy 5250 obr/min oraz moment maksymalny 93 Nm przy 2500 obrotów. Pozwala to na rozpędzenie tego ważącego niecałe 900 kilogramów samochodu do prędkości 151 km/h. Przyspieszenie od zera do setki trwa około 13,5 sekundy a średnie zużycie paliwa wynosi 6 litrów na 100 kilometrów. Twingo 2 posiada niecodzienne, jednobryłowe, 3-drzwiowe nadwozie, które charakteryzuje się dużą funkcjonalnością.


Maska wraz z szybą przednią stanowi jedną, silnie pochyloną powierzchnię, natomiast tył auta jest ścięty. Karoseria pozbawiona jest kantów, dominują tu płynne linie i lekkie zaokrąglenia. Szczególną uwagę zwracają na siebie przednie reflektory zbliżone kształtem do koła. W dolnej ich cześci znalazło się miejsce na kierunkowskazy. Wypukłe boki Twingo pozbawiono jakiejkolwiek ochrony. Jest to rozwiązanie estetyczne, ale raczej mało praktyczne. Drzwi mają bardzo dużą powierzchnię, co ułatwia wsiadanie szczególnie na tylne siedzenia. Boczna, tylna szyba zwęża się mocno, przez co nadaje tylnej części samochodu masywniejszego a jednocześnie dynamicznego wyglądu. Wygląd Renault Twingo od początku jego istnienia ma wielu przeciwników, lecz chyba więcej zwolenników, gdyż auto bardzo dobrze się sprzedaje.


Renault Twingo Przestrzeń, jaką wygospodarowano wewnątrz tego niewielkiego auta zaskakuje swą obszernością. Kanapa tylna posiada regulację wzdłużną w zakresie 17 cm, mieszczą się na niej dwie osoby. Kokpit wyróżnia centralny zestaw wskaźników, który składa się z niewielkiego wyświetlacza cyfrowego. Dostępnych jest wiele schowków. Zastosowane materiały odznaczają się średnią jakością, natomiast wykonanie pozostaje na dobrym poziomie. Niezła jest także wygoda obsługi, wszystkie ważne elementy znajdują się w zasięgu kierowcy a zestaw wskaźnikow jest czytelny. Fotele pochodzą z modelu Clio, jednak zostały w nich powiększone siedziska i zastosowane wygodniejsze oparcia.


Rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa są w przypadku Twingo bardzo zaawansowane. Zdaniem specjalistów z firmy Renault karoseria zapewnia taką samą ochronę, jak w przypadku dużo większej Laguny. Pasy przednie wyposażono w ograniczniki siły napięcia, seryjnie montowana jest poduszka dla kierowcy, która oprócz głowy chroni również klatkę piersiową. Rozwiązania zastosowane w tylnej kanapie znacznie zwiększają możliwość wykorzystania bagażnika o pojemności 168 lub 261 l. Oparcie można oczywiście w razie potrzeby złożyć, dzięki czymu przestrzeń ładunkowa wzrasta do prawie 1100 litrów.


W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny McPersona, w tylnym elastyczną oś w kształcie litery „H” i sprężyny śrubowe. Hamulce stanowią tarcze wentylowane z przodu i bębny w tyle.

Leave A Comment