Renault Master

14 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Renault

Propozycją firmy Renault w segmencie aut dostawczych o masie całkowitej do 3,5 tony jest model Master. Samochód ten oferowany jest w wielu wersjach nadwoziowych, co sprawia że każdy znajdzie odpowiednią dla swoich potrzeb.


Podstawowa odmiana to furgon o krótkim (3078 mm) rozstawie osi i niskim dachu. Z niego wywodzi się auto długie (rozstaw osi 3578 mm) i maxi (4078 mm) oba z podwyższonym dachem. Kolejne trzy furgony charakteryzują się przeszkloną częścią ładunkową. Najmniejszy ma krótki rozstaw osi i wysoki dach, pozostałe dwa to wersje z objętością towarową od ośmiu do prawie czternastu metrów sześciennych. Renault oferuje również krótkie kombi oraz dwa mikrobusy. Pierwszy zabiera 9 osób a drugi, podwyższony i maksymalnie przedłużony, nawet 16. Dostępne są oczywiście samochody skrzyniowe.


Najmniejszy odznacza się średnią długością (rozstaw osi 3578 mm) a dwa pozostałe to wersje maxi, przy czym jeden wyposażony jest w podwójną kabinę. Wersje te posiadają otwierane z trzech stron burty o wysokości 40 centymetrów. Otrzymać także można Mastery w odmianie z odkrytym podwoziem i pojedyńczą lub podwójną kabiną oraz dwa rodzaje platform. Ofertę zamykają wywrotki. Pierwsza ma rozstaw osi 3578 mm i pojedynczą kabinę a druga podwójną kabinę i rozstaw 4078 mm.


Renault Master Do napędu samochodu stosowany jest jeden z dwóch silników wysokoprężnych. Jednostka o pojemności 2500 cm3 osiąga moc maksymalną 80 koni mechanicznych przy 4000 obrotów. Moment obrotowy uzyskuje wartość 155 Nm przy 2200 obr/min. Motor ten współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną i umożliwia rozpędzenie auta do 125 km/h. Drugi motor to turbodiesel o pojemności 2800 cm3. Przy 3600 obr/min rozwija on moc 115 KM a przy 1800 obr/min moment maksymalny 260 Nm. Rówież ten motor przenosi napęd poprzez 5-stopniową przekładnię ręczną. Prędkość maksymalną producent określa na 143 km/h.


Kabina Renault Master oferuje bardzo dobre warunki pracy. Na szczególną uwagę zasługuje duża ilość przydatnych schowków, półek i kieszeni. Konsola środkowa wyposażona została na przykład w siatkę mieszczącą swobodnie dokumenty formatu A4. Bardzo praktyczny jest schowek centralny, umieszczony pomiędzy siedzeniami, w którym przechowywać można materiały biurowe, telefon i napoje. Pozytywnie wypada takzę ergonomia deski rozdzielczej. Jej obsługa jest niezwykle łatwa i przyjemna. Wygodne fotele zapewniają bardzo szeroką skalę regulacji. Zastrzeżeń nie wzbudza także widoczność z miejsca kierowcy. Szyby są duże a słupki niezbyt wysokie. Lusterka zewnętrzne mają sporą powierzchnię a podzielenie ich na dwie części znacznie zwiększyło widoczny obszar.


Zawieszenie przednie jest niezależne. Składa się ono z wahaczy poprzecznych (dolny – trójkątny i górny – skośny), sprężyn śrubowych, teleskopowych amortyzatorów hydraulicznych i stabilizatora. Z tyłu zastosowano oś sztywną, resory jednopiórowe, teleskopowe amortyzatory hydrauliczne oraz poprzeczny stabilizator. Dwuobwodowy układ hamulcowy wyposażono w przednie tarcze wentylowane i tylne bębny. Kierownica jest oczywiście seryjnie wspomagana.

Leave A Comment