Renault Kangoo

Renault KANGOO jest specyficznym, bardzo funkcjonalnym samochodem łączącym w sobie cechy przestronnego auta osobowego i praktycznego dostawczaka, który zadebiutował w 1997 roku. Obecnie w sprzedaży znajduje się już druga generacja tego samochodu, którą na rynek polski wprowadzono w roku 2001. Samochód występuje jako 5-osobowe kombi z trzema silnikami do wyboru.


Najmniejszy z nich o pojemności 1,2 litra osiąga moc 60 KM przy 5250 obr/min i moment 93 Nm przy 2500 obr/min. Średnio spala on niecałe 7 litrów benzyny bezołowiowej. Za przygotowanie mieszanki odpowiedzialny jest wielopunktowy wtrysk paliwa. Szesnastozaworowa odmiana tej jednostki jest mocniejsza o 15 koni a jej moment maksymalny wzrósł do 105 Nm przy 3500 obr/min. Mimo wzrostu mocy przeciętne zużycie paliwa pozostało na poziomie 7 litrów na 100 kilometrów. Motor ten w wersji LPG wyposażany jest w fabryczną instalację gazową, która znacznie obniża koszty eksploatacji i ogranicza emisję spalin.


Renault Kangoo Trzeci silnik ma pojemność 1600 cm3 i wyposażany jest w cztery zawory na każdy cylinder. Jego moc to 95 koni mechanicznych przy 5000 obrotów a moment – 148 Nm przy 3750 obr/min. Jest to kolejna jednostka, która zapewniając niezłą dynamikę zadowala się niewielką ilością paliwa (7,5l/100 km).

Gamę silnikową zamykają dwa wysokoprężne motory o objętości 1900 cm3. Słabszy, wolnossący przy 4000 obrotów osiąga on moc 55 KM a przy 2250 moment maksymalny o wartości 120 Nm. Największą zaletą jest oczywiście niskie zużycie oleju napędowego, które średnio wynosi nieco ponad 6,5 litra. Jeszcze bardziej ekonomiczna jest turbodoładowana wersja 1,9 dTi o mocy 80 KM. Przeciętnie zadowala się ona niecałymi sześcioma litrami paliwa. Do przenoszenia napędu we wszystkich wyżej opisanych przypadkach służy 5-biegowa skrzynia manualna.


Nadwozie Kangoo konstrukcyjnie zbliżone jest do Citroena Berlingo i Peugeota Partnera, jednak wizualnie znacznie się od nich różni. Jego stylistyka jest po prostu śmielsza. Charakterystyczna jest krótka, silnie zaokrąglona maska z nietypowymi reflektorami i dużymi, podkreślającymi je kierunkowskazami oraz pękate nadkola.

Auto oferuje nieprzeciętnie obszerne wnętrze, w którym wygodnie podróżować może nawet pięć osób. Miejsca nie brakuje ani z przodu, ani z tyłu, gdzie szerokość wnętrza wynosi 148 cm (!) a odległość od siedziska do sufitu 119 cm (!). Tablica rozdzielcza pasuje do stylistyki reszty auta, wykończenie wewnątrz upodabnia je jednak bardziej do bagażówki, niż do kombi. W drugiej generacji auta zaszły dość spore zmiany dotyczące estetyki, komfortu i wyciszenia kabiny. Dwukolorowa deska rozdzielcza utrzymana w jasnych tonacjach sprawia całkiem dobre wrażenie. Podobnie sprawa wygląda z obiciami tapicerskimi, które trafiły również na boki drzwi i są dopasowane do wystroju wnętrza. Olbrzymim plusem Kangoo jest duża ilość schowków oraz ogromny bagażnik, którego pojemność minimalna wynosi 600 litrów. W części tylnej znalazły się praktyczne skrytki typu lotniczego o łącznej pojemności 60 litrów.


Zawieszenie przednie Renault stanowią trójkątne wahacze poprzeczne z kolumnami McPersona i stabilizator przechyłów. Tył stanowią wahacze wleczone, poprzeczne drążki skrętne i poziome amortyzatory. Przednie hamulce to tarcze wentylowane, tylne to bębny i korektor siły hamowania.

Express jest typowo dostawczą wersją Renault KANGOO. Podobnie jak w przypadku odmiany kombi dostępna jest szeroka gama jednostek napędowych, z których podstawowa o pojemności 1,2 l osiąga moc 60 KM przy 5250 obr/min i moment 93 Nm przy 2500 obr/min. Bardzo ciekawą propozycją, która nie była dostępna w poprzedniej generacji Renault jest silnik 1,2 16V o mocy 75 koni mechanicznych przy 5500 obr/min i momencie 105 Nm przy 3500 obr/min. Następny motor to 1400, którego moment maksymalny wynosi 114 Nm przy 2800 obr/min a moc 75 KM przy 5500 obr/min. Samochód na przejechanie dystansu stu kilometrów potrzebuje 7,5 litra paliwa.


Szesnastozaworowa jednostka 1,6 to ostatni z dostępnych benzynowców. Jego moc 95 KM i moment 148 Nm zapewniają Kangoo Express dobrą dynamikę przy umiarkowanym zużyciu paliwa, które wynosi 7,5 litra na setkę.

Renault KangooDwa ostatnie silniki to diesle pojemności skokowej 1,9 litra. Słabszy z nich uzyskuje 55 KM przy 4000 obrotów i 120 Nm przy 2250 obr/min. Wersja turbo jest silniejsza o 25 koni mechanicznych i poszczycić się może momentem o wartości 160 Nm.

Stylistyka Renault Express w niczym nie odbiega od kombi, niewielkie różnice występują tylko w wykończeniu wnętrza i w wyposażeniu. Przestrzeń towarowa ma objętość od 2,75 do 3 metrów sześciennych a ładowność wynosi od 535 do 750 kilogramów.

Zawieszenie przednie Renault, podobnie jak w odmianie osobowej, stanowią trójkątne wahacze poprzeczne z kolumnami McPersona i stabilizator przechyłów. Tył stanowią wahacze wleczone, poprzeczne drążki skrętne i poziome amortyzatory. Dodatkowo auto w wersji o zwiększonej ładowności posiada z tyłu mechanizm samopoziomujący. Przednie hamulce to tarcze wentylowane, tylne to bębny i korektor siły hamowania.

Leave A Comment