Rekordowy rok Škoda Auto – Wzrost produkcji oraz sprzedaży na kluczowych rynkach europejskich.

Dostarczając klientom z ponad 90 krajów na świecie łącznie 549 667 modeli Škoda Fabia, Škoda Octavia, Škoda Roomster oraz Škoda Superb, koncern Škoda Auto ustanowił w 2006 r. kolejny rekord sprzedaży. W porównaniu do 2005 r. sprzedaż wzrosła o 11,7%. „Wzrost sprzedaży zanotowany przez Škoda Auto był większy niż średnia całego rynku. Koncern wzmocnił pozycję jednego z najważniejszych graczy na europejskich rynkach i zdołał wykorzystać potencjał ciągle rozwijającego się regionu Azji” – skomentował wyniki marki Detlef Wittig, prezes zarządu Škoda Auto.


Po latach dominacji Škody Fabia, najlepiej sprzedającym się modelem Škody była Octavia. W 2006 r. koncern sprzedał łącznie 270 274 tych samochodów (233 322 w 2005 r.), a także 243 982 Škody Fabia (236 698 w 2005 r.) oraz 20 989 Škody Superb (22 091 w 2005 r.). Łącznie klienci kupili też 14 422 sztuki Škody Roomster, najnowszego modelu Škody, który zadebiutował na rynku w czerwcu i od razu osiągnął spory sukces – w reakcji na duży popyt producent wprowadził trzyzmianową produkcję dwa miesiące wcześniej niż planowano.


Dzięki łącznej sprzedaży na poziomie 301 343 pojazdów, Škoda zwiększyła sprzedaż w Europie Zachodniej o 9,1%. Największe sukcesy zanotowano w Niemczech, w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii oraz w Austrii – gdzie producent aut marki Škoda znacząco zwiększył swoje udziały w rynku i ustanowił nowe rekordy sprzedaży. Łącznie w Niemczech sprzedano 118 527 aut z uskrzydloną strzałą na masce (udział w rynku na poziomie 3,4%), w Wielkiej Brytanii 38 801 samochodów (wzrost udziału w rynku o 1,3%), w Hiszpanii 24 869 pojazdów (wzrost udziału w rynku o 14,6%), w Austrii 16 943 aut (wzrost udziału w rynku o 3,9%).


Koncern obronił również pozycję lidera rynku w Republice Czeskiej. W rodzimym kraju marki zarejestrowano w 2006 r. 37 388 Fabii, 21 233 Octavii, 2 406 Roomsterów oraz 1 835 Superbów. W ostatnim kwartale roku trzy modele Škody były najlepiej sprzedającymi się autami w Czechach (1. Škoda Fabia, 2. Škoda Octavia, 3. Škoda Roomster). Te wyniki pokazują, że debiut Škody Roomster był sukcesem, a najnowszy model Škody dobrze znalazł się na czeskim rynku.


W Europie Centralnej i Wschodniej (wyłączając Republikę Czeską) koncern Škoda Auto sprzedał 146 612 samochodów, dzięki czemu zwiększył swoje udziały w tutejszych rynkach o 21,6%. Škoda obroniła pozycję lidera w Polsce – z udziałem w rynku na poziomie 12,04%. Poza Czechami i Polską, Škoda jest liderem rynku na Słowacji, w Bułgarii, na Litwie oraz w Bośni i Hercegowinie. Duże sukcesy marka rodem z Mlada Boleslav notuje również w Estonii i na Łotwie. Rynki: rosyjski, ukraiński i kazachski (dzięki lokalnej montowni otwartej w 2005 r.) również rozwijają się bardzo dynamicznie.


Škoda Auto sprzedała w 2006 r. 36 541 pojazdów w Azji i regionie Pacyfiku (+21.1%). Do największych rynków należały Indie (12 105 samochodów), Turcja (5 725 aut), Egipt (3 683 pojazdy) oraz Izrael (3 518 samochodów).


Koncern ustanowił również nowe rekordy produkcji. Z fabryk Škoda Auto w Czechach wyjechało w 2006 r. łącznie 556 443 samochody, 12,5% więcej niż w 2005 r. Fabryka w Mlada Boleslav wyprodukowała 240 919 Octavii i Fabii, Vrchlabi 96 853 Octavii i Octavii Tour, Kvasiny 45 447 Roomsterów i Superbów. „Osiągnęliśmy tak dobre rezultaty zwiększając produktywność we wszystkich aspektach naszej pracy” – powiedział Martin Jahn, Członek Zarządu Škoda Auto odpowiedzialny za Zasoby Ludzkie.


Wielkie zapotrzebowanie na samochody Škoda w 2006 r. jest impulsem do działania w 2007 r. Planujemy wyprodukować 580 000 pojazdów i uruchomić produkcję licencyjną aut Škody w Chinach” – dodał Detlef Wittig.

źródło – wiadomości-finanse

Leave A Comment