Porsche Boxter

3 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Porsche

Porsche BOXTER jest rasowym, sportowym samochodem choć pozostaje niewątpliwie w cieniu legendarnej już 911-stki. Jest on napędzany 2,7-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem, który został umieszczony centralnie.


Jednostka ta charakteryzuje się tym, że w błyskawicznym tempie uzyskuje bardzo wysokie obroty, a co za tym idzie dużą moc. Moc ta wynosi 220 KM przy 6400 obr/min, jest więc bardzo wysoka zważywszy na niezbyt dużą pojemność skokową. Moment maksymalny osiąga wartość 245 Nm. Z silnikiem Boxtera współpracuje pięciobiegowa przekładnia mechaniczna o krótkich przełożeniach co sprawia, że auto uzyskuje doskonałe przyspieszenia. Sprint do setki zajmuje mu tylko 6,6 sekundy. Świetna jest również elastyczność, na piątym biegu zryw od 80 do 120 km/h trwa 11 sekund. Silnik ten (typu bokser) spala stosunkowo mało benzyny (średnio 9 litrów) oraz rozpędza Porsche do 250 km/h.


Porsche BoxterSilniejszą odmianą Boxtera jest model S. Zastosowano w nim 3,2-litrową jednostkę typu bokser o sześciu cylindrach i mocy 252 KM, uzyskiwanej jest przy 6250 obr/min. Moment obrotowy osiąga wartość aż 305 Nm przy 4500 obr/min. Takie parametry silnika sprawiły, że auto może przyspieszać do setki w czasie zaledwie 5,9 sekundy a jego maksymalna prędkość wynosi 260 kilometrów. Nadwozie posiada linię klasyczną dla aut tej firmy. Cechują ją płaska pokrywa silnika, duże, okrągłe światła (schowane pod owalnym kloszem) oraz krótki, zwarty tył. Samochód wyposażony został w elektrycznie składany dach, otwierany całkowicie automatycznie (operacja ta zajmuje kilkanaście sekund).


Porsche BoxterCałe nadwozie wykonane zostało ze stalowej blachy ocynkowanej, która nie zwiększa nadmiernie masy auta a za to skutecznie pochłania energię zderzenia. Wnętrze Porsche jest świetnie zaprojektowane i wykonane. Wszystkie użyte materiały wyróżniają się rewelacyjną jakością. Miejsca starcza wprawdzie tylko dla dwóch osób, jednak mają one wspaniałe warunki podróżowania. Głównie chodzi tu o bardzo dobrze uformowane fotele, które idealnie sprawdzają się zarówno podczas długich podróży, jak i dynamicznej jazdy po krętych drogach. Siedzenia te wyposażono w elektrycznie sterowany kąt pochylenia oparcia. Deska rozdzielcza ma klasyczną formę, jest ona czytelna i bardzo ergonomiczna. Bagażnik składa się z dwóch przestrzeni, przedniej i tylnej. Łączna ich pojemność wynosi 260 litrów.


Porsche Boxter wyposażony został w elastokinetyczne zawieszenie kół co sprawia, że podczas jazdy na zakręcie przód auta pozostaje podsterowny a tył nadsterowny. Zapewnia to świetną stabilność auta oraz całkowitą harmonię podczas pokonywania zakrętu. Wszystkie cztery koła wyposażono w tarcze wentylowane oraz aluminiowe, czterotłoczkowe zaciski. System ten zapobiega nierównomiernemu zużyciu okładzin i sprawia, że skuteczność hamowania jest bardzo wysoka. Wersja S ze względu na wyższą moc zaopatrzona została w układ hamulcowy zaadaptowany z modelu 911.

Leave A Comment