Według Polskiej Izby Motoryzacji (PIM) w 2006 roku wartość eksportu polskiego przemysłu motoryzacyjnego w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy wyniosła 10,27 miliarda euro. Jest to wynik lepszy od osiągnięć sprzed roku o ponad 2 miliardy euro.
Według szacunków Izby w 2006 roku wartość eksportu w tym sektorze może osiągnąć rekordową wysokość blisko 14 miliardów euro, czyli o 25 procent więcej niż w poprzednim roku.

W Polsce w 2006 roku wyprodukowano około 650 tysięcy aut, a rok 2007 może być pod tym względem lepszy nawet o 10 %. Rekordowy pod tym względem był wrzesień, w którym wyeksportowano auta i części samochodowe o wartości 1,3 miliarda euro (aż o 54 procent więcej niż w sierpniu). Samochody osobowe i towarowo-osobowe są głównym towarem eksportowym krajowej motoryzacji. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy ubiegłego roku wyeksportowano pojazdy o łącznej wartości prawie czterech miliardów euro. Ponad 60 procent produkcji trafiło na rynki Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Brytanii oraz Francji.
Drugie miejsce w tym rankingu zajmują części i komponenty samochodowe. Wartość eksportu w 2006 roku wyniosła do września 2,76 miliarda euro. Największym ich odbiorcą są Niemcy (prawie 40 procent eksport), Włochy, Francja, Belgia i Czechy. W omawianym okresie wartość wysłanych za granicę silników wysokoprężnych wyniosła około dwa miliardy euro, do krajów Unii trafiło 94 procent urządzeń.
Głównym odbiorcą eksportu polskiego przemysłu z branży motoryzacyjnej jest Unia Europejska. Jest ona rynkiem zbytu dla 87 procent eksportowanej produkcji. Prognozy na rok 2007 są optymistyczne – produkcja może wynieść nawet 800 tysięcy samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych. Polska ma więc szansę stać się jednym z głównych producentów motoryzacyjnych w Europie.
źródło – PAP