Peugeot Boxer

3 stycznia 2007
Bez kategorii, Nowości Peugeot

Propozycją firmy Peugeot dla firm posługujących się samochodami dostawczymi o masie całkowitej do 3,5 tony jest model Boxer. Jest to auto bliźniacze do Fiata Ducato i Citroena Jumper i wizualnie bardzo je przypomina.


Boxer dostępny jest w kilku wersjach nadwoziowych, które różnią się długością i wysokością, a co za tym idzie objętością przestrzeni ładunkowej. Najmniejsza odmiana zabiera 7,5 m3 towaru. Jego długość wynosi 251 cm, szerokość 180 cm a wysokość 156 cm. Kolejne wersje mogą przewieźć 9, 10, 11,5 oraz 12 metrów sześciennych ładunku.


Najpojemniejsze auto ma skrzynię o długości 336 cm, szerokości 180 cm i wysokości 188 cm. Załadunek we wszystkich przypadkach odbywa się przez tylne drzwi podwójne lub boczne, odsuwane. Ładowność wynosi od 1125 do 1640 kilogramów a dopuszczalna masa przyczepy hamowanej to 1500 – 1600 kg.


Jako napęd zastosowano cztery jednostki wysokoprężne. Najsłabszy motor to 1,9 o mocy 71 koni i momencie 120 Nm. Wartości te uzyskiwane są przy 4600 i 2000 obr/min. Drugi w kolejności jest również silnik 1,9, lecz wyposażony w turbodoładowanie. Uzyskuje on moc 92 KM przy 4000 obrotów i moment maksymalny 196 Nm przy 2250 obr/min. Obie jednostki napędzają tylko najmniejszą, podstawową odmianę Boxera. Pozostałe zasilane są silnikami o pojemności 2500 cm3, z których słabszy uzyskuje 86 koni mechanicznych i 153 Nm, przy 4350 i 2250 obr/min. Silniejsza jednostka to oczywiście 103-konny turbodiesel o momencie obrotowym 230 Nm.


Peugeot BoxerPeugeot Boxer dostępny jest również jako 9-osobowy mikrobus, który napędza 2-litrowy motor benzynowy. Osiąga on przy 5500 obr/min moc 110 koni a przy 3400 obr/min moment o wartości 168 Nm. Kabina auta zaprojektowana została estetycznie i funkcjonalnie. Na dwóch, całkiem wygodnych siedzeniach mieści ona trzy osoby. Deska rozdzielcza jest czytelna a jej obsługa nie sprawia kłopotów, gdyż wszystkie podstawowe instrumenty znajdują się w zasięgu kierowcy. Konstruktorzy zadbali także o dostateczną ilość praktycznych półek i schowków. Kierownica jest bardzo poręczna a sąsiadująca z nią krótka dźwignia zmiany biegów pracuje lekko i precyzyjnie, co znacznie zwiększa komfort jazdy. Wszystkie fotele wyposażono w zagłówki i bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa a siedzenie kierowcy ma ponadto regulację wysokości.


Zawieszenie przednie jest niezależne, typu McPerson. Z tyłu znajdują się podłużne resory i amortyzatory. Oś przednią wyposażono w hamulce tarczowe a tylną w bębnowe. Układ kierowniczy jest seryjnie wspomagany a ABS jest opcją dostępną w zależności od wersji.

Leave A Comment