Peugeot 806

Peugeot 806 jest funkcjonalnym Vanem, który może służyć zarówno jako pojemna limuzyna jak i auto dostawcze. Jego główną zaletą jest więc wszechstronność.


Samochód ten może być napędzany jedną z czterech jednostek, z których podstawowa to benzynowa 2,0. Uzyskuje ona moc 123 koni mechanicznych przy 5750 obr/min, co pozwala na rozpędzenie Peugeota do 177 km/h. Na osiągnięcie prędkości 100 kilometrów potrzebuje on około 15 sekund.


Podczas jazdy miejskiej zużycie paliwa wynosi 11,8 litra a na trasie spada do 7,2. Drugi motor benzynowy wyposażono w turbodoładowanie, co zapewniło mu moc 150 KM przy 5300 obr/min. Silnik te umożliwia autu przyspieszanie do setki w czasie 11 sekud i uzyskiwanie maksymalnie 195 km/h. W cyklu miejskim spalanie benzyny nie przekracza 13 litrów a na trasie wynosi 7,6 litra. Dwie pozostałe jednostki to turbodiesle. Mniejszy (1,9) osiąga przy 4000 obrotów moc maksymalną o wartości 92 koni mechanicznych, dzięki czemu 806 daje się rozpędzić do 160 km/h. Sprint do setki zajmuje mu niecałe 17 sekund, a nieco ponad 6 litrów trzeba zatankować, by przejechać 100 kilometrów z prędkością 90 km/h. Jazda miejska wymaga zatankowania 9 litrów. Ostatni dostępny silnik ma pojemność 2100 cm3 i uzyskuje moc 110 KM przy 4300 obrotach. Tak wyposażonym Vanem można przyspieszać w czasie 14 sekund i jechać z prędkością 175 km/h. W mieście pali on 9 litrów oleju napędowego a poza nim, 6,1.


Peugeot 806Peugeot 806 występuje w trzech wersjach wyposażeniowych. We wszystkich montowane są: poduszka powietrzna kierowcy, ABS, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby, wspomaganie i immobilizer. W opcji dostępne są m.in. druga poduszka, klimatyzacja i podwójny szyberdach.


Nadwozie ma spokojne, lekko kanciaste linie. Jest ono skromne i nie przyciąga nadmiernie uwagi. Charakterystyczne są duże powierzchnie przeszklone oraz spore rozmiary. Dzięki wielkości auta i odpowiedniej jego konstrukcji miejsce znajdzie w nim siedem osób lub 3300 cm3 ładunku. Wnętrze można oczywiście dowolnie formować stosując rozwiązania pośrednie. Dwa rzędy siedzeń zapewniają jadącym wystarczający komfort i przestrzeń. Nieco gorzej jest w trzecim, gdzie wysokie osoby narzekać mogą na zbyt niski dach, wystarczy natomiast miejsca na nogi. Wysoką funkcjonalność zapewniają składane i wyjmowane siedzenia.


Deska rozdzielcza jest czytelna i funkcjonalna, interesująco prezentuje się trójkątna konsola środkowa z krótką dźwignią zmiany biegów. Pomyślano także o dużej ilości schowków, warto tu wspomnieć choćby o przydatnej szufladzie pod siedzeniem kierowcy. Minimalna pojemność bagażnika wynosi 340 litrów. Dostęp do niego jest łatwy, a to dzięki niskiemu progowi i dużej, wysoko unoszącej się klapie. Zawieszenie przednie jest niezależne. Z tyłu zastosowano oś zespoloną. Układ hamulcowy składa się z tarcz wentylowanych i bębnów.

Leave A Comment