Peugeot 607

Następcą Peugeota 605, a co za tym idzie flagową limuzyną francuskiej firmy jest całkiem nowy model oznaczony jako 607. Ten niezwykle atrakcyjny samochód konkurować ma z takimi autami jak Mercedes klasy E czy BMW serii 5.


W Peugeocie montowane są trzy silniki do wyboru, z których dwa to benzynowce. Mniejszy ma pojemność 2,2 litra i osiąga moc maksymalną 160 KM. Pozwala to na podróż z prędkością do 220 km/h i na uzyskiwanie setki w czasie około 9 sekund.


Drugi motor to 210-konny trzylitrowiec, który wykonany został z aluminium. Rozwiązanie to ma za zadanie obniżenie masy samochodu, dzięki czemu m.in. może on przyspieszać od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 240 kilometrów.


Ofertę uzupełnia bardzo nowoczesny diesel HDI o pojemności 2200 cm3, w którym wykorzystano bezpośredni wtrysk paliwa typu common-rail. Pozwoliło to na uzyskanie mocy maksymalnej 136 koni oraz potężnego momentu obrotowego 317 Nm. Moment ten dostępny jest już przy 2000 obrotów na minutę zapewniając modelowi 607 bardzo dobrą elestyczność.
Napęd przenoszony jest na koła przednie za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów. Szczególnie interesująca jest ta druga, którą wyposażono w tryb jazdy sportowej lub zimowej oraz w możliwość sekwencyjnej zmiany przełożeń. Jak przystało na topowy model Peugeot 607 jest pokaźnych rozmiarów limuzyną. Nowością w segmencie E jest natomiast nadzwyczaj dynamiczna, niemal sportowa sylwetka auta. Bardzo aerodynamiczne nadwozie – pomimo swej trójbryłowej konstrukcji przywołuje skojarzenia z samochodami typu coupe. Szczególną uwagę zwraca dach, który delikatnie łącząc się z szybami przednią i tylną tworzy płynny, miękki łuk. Owa płynność zauważalna jest także w pozostałych elementach, nadwozia od maski silnika poczynając a na lusterkach zewnętrznych kończąc. Bardzo charakterystyczne są duże, owalne reflektory. Przednie świecą oczywiście bardzo jasnym światłem ksenonowym, dzięki czemu widoczność nawet w trudnych warunkach atmosferycznych jest bardzo dobra.


Bardzo komfortowe jest wnętrze mieszczące bez trudu pięć dorosłych osób. Wspaniałe są fotele oraz użyte materiały. Samochód dostępny jest z wykończeniem typu sport (welur i karbon) lub komfort (skóra i chrom). Wyposażenie nie pozostawia wiele do życzenia. Obejmuje ono pełen pakiet elektryczny, podwójną klimatyzację, zestaw hi-fi ze zmieniarką CD, wzmacniaczem i dziesięcioma głośnikami, wyświetlacz nawigacji satelitarnej i inne. Ciekawostką jest automatycznie przyciemniające się lusterko i wycieraczka szyby, która włącza się samoczynnie podczas opadów.


Zawieszeniem auta steruje komputer pokładowy, który w zależności od rodzaju nawierzchni wybiera jedną z dziewięciu charakterystyk twardości. Wszystkie koła wyposażono w tarcze hamulcowe, przy czym przednie są wentylowane. Nad bezpieczeństwem zatrzymania czuwa automatyczny rozdziału siły hamowania. Układy ABS, ASR i ESP stanowią oczywiście wyposażenie seryjne. Ciekawostką jest natomiast fakt, że podczas ostrego hamowania włączają się światła awaryjne, które sygnalizują jadącym z tyłu niebezpieczną sytuację. Inne udogodnienia to: automatyczne włączanie świateł po zmroku oraz zamykanie drzwi, okien i szyberdachu po opuszczeniu auta.

Leave A Comment