… a Koreańczycy wciąż do góry!

5 stycznia 2007
Bez kategorii, Inne INFO Nowości

2006 rok był kolejnym udanym rokiem dla koreańskiej branży motoryzacyjnej. Głównie dzięki wysokiemu eksportowi sprzedaż wszystkich koreańskich marek wyniosła prawie 6 milionów egzemplarzy, ustanawiając kolejny już rekord.

Łączna sprzedaż pięciu koreańskich firm motoryzacyjnych – Hyundai Motor, Kia Motors, GM Daewoo Auto & Technology, Renault Samsung oraz SsangYong Motor – w zeszłym roku wyniosła 5,81 mln egzemplarzy i była o 11,5 procenta wyższa niż rok wcześniej. A w 2005 roku po raz pierwszy została przekroczona granica 5 mln sprzedanych aut.


Liderem na koreańskim rynku pozostaje wciąż bezapelacyjnie Hyundai, którego sprzedaż (2,66 mln) w ubiegłym roku wzrosła o 5,1%, lecz była nieznacznie niższa od zaplanowanej (2,69 mln). Po raz pierwszy od czterech lat, kiedy to General Motors przejął upadające Daewoo Motor, GM Daewoo sprzedało więcej aut niż Kia i zajęło drugą pozycję wśród koreańskich marek. Łączny eksport koreańskich samochodów w 2006 r. wzrósł o 14,2% i to mimo niekorzystnego wzrostu kursu koreańskiej waluty w stosunku do dolara.

W rozpoczętym już roku Hyundai planuje dalszy wzrost sprzedaży, do 2,73 mln sztuk, czyli tym razem o 9,4%. Ma to przynieść firmie przychody rzędu 34,6 mld euro, 13,5% więcej niż w 2006 r. Razem z Kia Motors planowany jest dalszy wzrost produkcji w fabrykach w USA, Europie, Chinach i Indiach.

Bieżący rok dla Kia ma przynieść wzrost sprzedaży o 22%, do 1,54 mln egzemplarzy, z 1,35 mln w zeszłym roku (+6,4%). Głównym celem do 2010 r. dla grupy Hyundai-Kia jest awans z siódmej na piątą pozycję pośród największych producentów motoryzacyjnych na świecie.

Zeszły rok przyniósł największy wzrost sprzedaży dla GM Daewoo (1,53 mln). Sam tylko eksport zwiększył się aż o 33,1% do poziomu 1,4 mln aut. Równie okazały wzrost zanotował w 2006 r. Renault Samsung. Sprzedaż 160.400 samochodów jest wynikiem lepszym o 34,8% niż rok wcześniej. I tylko Ssangyong Motor, który należy do chińskiego Shanghai Automotive Industry Corp., w zeszłym roku sprzedał mniej niż w 2005. 121.200 sprzedanych aut jest gorszym rezultatem o 14,2%.

źródło – mojeauto . pl

Leave A Comment