Nissan Primera

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Nissan Nowości

Nowy Nissan Primera występuje w wersji cztero lub pięciodrzwiowej.


Do napędu służy jedna z trzech jednostek benzynowych. Podstawowa ma pojemność skokową 1600 cm3. Rozwija ona moc 100 koni mechanicznych przy 6000 obrotów i moment 136 Nm przy 4000.


Pozwala to rozpędzić auto do 181 km/h i przyspieszać nim do setki w dwanaście sekund. Średnio na sto kilometrów Primera 1,6 spala 7,2 litra paliwa. Kolejna jednostka o pojemności 1,8 litra osiąga moc 114 KM przy 5600 obr/min oraz moment maksymalny 158 Nm przy 2800 obr/min. Zapewnia ona przyspieszenie do setki w 11 sekund oraz rozwijanie prędkości 196 km/h. Przeciętnie na przejechanie 100 kilometrów auto potrzebuje 7,3 litra benzyny bezołowiowej.


Oba wyżej opisane silniki przenoszą napęd na oś przednią za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej. Topowy, dwulitrowy motor osiąga przy 5800 obr/min moc 140 koni mechanicznych a przy 4800 obr/min moment o wartości 181 Nm. Sprint do setki zajmuje mu 9,6 sekundy a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 210. Z jednostką 2,0 współpracuje 5-biegowa skrzynia manualna lub bezstopniowy automat. Ta druga skrzynia posiada możliwość 6-stopniowego, sekwencyjnego przełączania biegów. Średnie zużycie paliwa zależy od zastosowanej przekładni i wynosi 8,1 lub 8,5 litra na 100 kilometrów.


Nissan PrimeraWe wszystkich dostępnych silnikach zastosowano wtrysk wielopunktowy. Nissan Primera odznacza się spokojną, aerodynamiczną sylwetką. Uwagę zwraca przód auta z owalnymi reflektorami i zintegrowana z maską silnika atrapą chłodnicy. Zderzaki zostały płynnie wkomponowane w resztę nadwozia i polakierowane w jego kolorze. Wysoko poprowadzona linia okien nie zmniejsza zbytnio dużych powierzchni przeszklonych, co zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Wnętrze jest przestronne i bardzo estetyczne. Przy rozstawie osi wynoszącym 260 cm zapewnia ono wystarczającą ilość miejsca zarówno na przednich, jak i tylnych siedzeniach. Fotele te zapewniaja bardzo dobry komfort. Deska rozdzielcza jest bardzo funkcjonalna a jakość wykończenia nie wzbudza zastrzeżeń. Dobre są także materiały tapicerskie.


Wyposażenie seryjne jest bogate i obejmuje m.in. elektrycznie opuszczane szyby, cztery poduszki powietrzne, radioodtwarzacz oraz trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami.

Leave A Comment