Nissan Pickup

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Nissan Nowości

Ciekawą propozycją firmy Nissan jest model Pickup w czterodrzwiowej wersji z podwojną kabiną.


Dostępne są dwie jednostki napędowe, benzynowa i wysokoprężna. Pierwsza z nich ma pojemność 2400 cm3 i zasilana jest przez wielopunktowy wtrysk paliwa i wyposażona w 12 zaworów. Moc maksymalna wynosi 120 KM przy 5200 obr/min a moment 195 Nm przy 3600 obr/min. Wartości takie pozwalają na rozpędzenie auta do 155 km/h i na przyspieszanie do setki w 13,6 sekund. Silnik ten spala w mieście 15,4 litra, średnio natomiast 12,2 litra benzyny.


Ofertę uzupełnia 2,5-litrowy turbodiesel z intercoolerem. Przy prędkości obrotowej 4000 rozwija on moc 104 koni mechanicznych a przy 2000, moment maksymalny 245 Nm. Pickup 2,5 TDi osiąga prędkość 145 km/h i rozpędza się do setki w 17,4 sekundy.


Przeciętnie na przejechanie 100 kilometrów potrzebuje on niecałe 11 litrów. W cyklu miejskim wartość ta wzrasta do około 13 litrów oleju napędowego. Zbiornik paliwa, jak na klasę auta i jego spalanie nie należy do największych i mieści 60 litrów.


Nissan PickupW przypadku obu silników napęd przenoszony jest na oś tylną za pomocą 5-biegowej skrzyni automatycznej. Ponadto można dołączyć napęd kół przednich. Nadwozie mieści do pięciu osób i spory ładunek w cześci towarowej. Ładowność wynosi 940 kg dla diesla i 1075 kg dla wersji benzynowej. Karoseria, jak przystało na pojazd przeznaczony do pracy w terenie jest bardzo masywna. Wyposażono ją w masywne zderzaki, listwy progowe i szerokie nakładki nadkoli. Całość ozdobiona jest licznymi elementami chromowanymi. Maska silnika zaopatrzona została w dodatkowy wlot powietrza.


Całości wizerunku dopełniają typowe dla klasy samochodu duże, szesnastocalowe koła wyposażone w ogumienie o szerokości 205 milimetrów. Pokaźne lusterka zewnętrzne zapewniają odpowiednią widoczność do tyłu.

Wnętrze jest estetyczne i niezłe wyposażone. Ilość dodatków zależy jednak od wersji auta. Siedzenia zapewniają przyzwoitą wygodę. Deska rozdzielcza zaprojektowana została ergonomicznie, dzięki czemu jej obsługa i kontrola nie zajmuje zbytnio uwagi kierowcy. Kierownica wyposażona została w poduszkę powietrzną, wspomaganie i regulację. Bezpieczeństwo bierne poprawiają ponadto napinacze pasów bezpieczeństwa.

Leave A Comment