Nissan Patrol GR

Najpotężniejszym, terenowym samochodem Nissana jest pięciodrzwiowy model Patrol GR.


Do jego napędu służy wyposażony w elektronicznie sterowany wtrysk silnik wysokoprężny. Ta turbodoładowana jednostka ma pojemność skokową 3000 cm3.


Przy 3600 obr/min osiąga on moc maksymalną 158 koni mechanicznych a przy 2000, moment o wartości 354 Nm. Napęd na koła tylne przenoszony jest za pośrednictwem 5-przełożeniowej skrzyni ręcznej z redukcją terenową lub czterobiegowej przekładni automatycznej. Ponadto istnieje możliwość załączenia dodatkowo napędu osi przedniej. Do prędkości 100 km/h auto przyspiesza w 15,4 sekundy a rozpędza się maksymalnie do 160 km/h. Z 95-litrowego zbiornika olej napędowy zużywany jest w mieście w ilości 14,3 litra.


W cyklu pozamiejskim Patrol spala 8,8 litra na 100 kilometrów. Masywne nadwozie wyposażono w szerokie nadkola, stopień boczny i ogromne, 16 calowe koła. Zintegrowane reflektory przednie utrzymywane są w czystości za pomocą spryskiwaczy i wycieraczek. Maska silnika ma w części środkowej spore przetłoczenie. Duże są powierzchnie przeszklone, co znacznie ułatwia kierowcy obserwację.


Nissan Patrol GRWnętrze Patrola zapewnia wystarczającą swobodę pięciu osobom. Możliwy jest ponadto przewóz nawet siedmiu osób, jednak dwie z nich podróżować będą na niezbyt wygodnej ławce. Można ją złożyć, co zapewnia przewóz większego bagażu. W celu przetransportowania dużych ładunków należy także złożyć drugi rząd siedzeń. Bagażnik jest bardzo szeroki a jego maksymalna długość sięga 130 centymetrów. Ładowność wynosi 630 kilogramów, co przekracza znacznie przeciętne potrzeby. Ponadto Patrol może ciągnąć 3,5-tonową przyczepę, a jego dach można obciążyć 200-kilogramami, dzięki czemu jego możliwości transportowe są ogromne. Fotele zapewniają dobry komfort podróżowania.


Zmodernizowana, masywna deska rozdzielcza jest całkiem przyjemna w obsłudze. Dobre są materiały wykończeniowe i jakość ich montażu. Samochód wyposażony jest w elektrycznie sterowane szyby, lusterka i reflektory. Fotel kierowcy posiada regulację. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwają dwie poduszki powietrzne i napinacze pasów bezpieczeństwa. Za odpowiedni klimat wewnątrz auta odpowiedzialna jest seryjna klimatyzacja. Zawieszenie Nissana jest stosunkowo sztywne, co predysponuje go głównie do jazdy w ciężkim terenie. Właśnie w takich warunkach sprawdza się on doskonale. Z przodu znajduje się oś sztywna na dwóch wahaczach wzdłużnych, drążek Pantharda, sprężyny śrubowe i stabilizatory. Tył zaopatrzono w oś sztywną na czterech wahaczach wzdłużnych, drążek Pantharda, sprężyny śrubowe oraz elektrycznie odłączane stabilizatory. Hamulce przednie i tylne to tarcze wentylowane. Przed poślizgiem chroni układ ABS. Kierownica jest seryjnie wspomagana.

Leave A Comment