Nissan Micra

Nissan MICRA jest miejskim samochodem, który występuje z trzy lub pięciodrzwiowym nadwoziem. Dostępne są trzy wersje: Comfort, Comfort Plus i Comfort Nigh oraz dwa szesnastozaworowe silniki do wyboru.


Mniejszy ma pojemność jednego litra i przy 6000 obrotów osiąga moc 60 koni a przy 2800 obr/min moment maksymalny o wartości 80 Nm. Auto występuje z manualną skrzynią 5-biegową lub bezstopniową. W pierwszym przypadku rozpędza się ono do 150 km/h i przyspiesza do setki w 15,5 sekundy. Przekładnia bezstopniowa zapewnia nieco gorsze osiągi i tak prędkość maksymalna wynosi 147 km/h a przyspieszenie 18 sekund. Micra 1,0 spala przeciętnie około sześciu litrów benzyny na sto kilometrów.


Jednostka o pojemności 1300 cm3 osiąga moc 82 KM przy 6000 obr/min i moment 108 Nm przy 2800. Takie wartości zapewniają małemu Nissanowi bardzo dobrą dynamikę, sprint do setki zajmuje mu jedynie 12 sekund a prędkość maksymalna określona została na 170 km/h. Napęd na koła przednie przenoszony jest poprzez skrzynię ręczną, 5-przełożeniową lub bezstopniową. Średnie zużycie paliwa w zależności od zastosowanej skrzyni wynosi 6,1 lub 6,4 litra na setkę.


Nissan MicraNadwozie niewiele różni się od poprzedniej wersji, jest ono nowoczesne i całkiem ciekawie zaprojektowane. Micra wyposażona została w niemal płaską maskę silnika i bardzo duże, zintegrowane z kierunkowskazami reflektory. Charakterystyczne są także czarne listwy ochronne o niespotykanym kształcie. Szerokie słupki tylne sprawiają, że auto staje się wizualnie masywniejsze, lecz jednocześnie ograniczają nieco widoczność. Wnętrze, w porównaniu z poprzednią odmianą różni się w zasadzie tylko nową deską rozdzielczą. Przełączniki i pokrętła umieszczone zostały teraz znacznie bardziej funkcjonalnie. Obecnie kierowca nie ma żadnych kłopotów z ich obsługą.


Czytelna jest także tablica wskaźników. Przestrzeń jaką oferuje Nissan jest wystarczająca dla czterech osób, choć mogłoby być jej więcej dla nóg pasażerów tylnej kanapy. Nad głowami miejsca jest pod dostatkiem. Siedzenia zapewniają przyzwoitą wygodę. Całość została starannie wykończona a użyte materiały są zadowalającej jakości. Bagażnik mieści przy komplecie pasażerów 206 litrów, co nie jest zbyt dobrym wynikiem. Na szczęście tylna kanapa jest składana a do tego dzielona. Daje to możliwość przewozu 960 litrów ładunku.


Niezależne zawieszenie przednie wyposażone zostało w stabilizator. Z tyłu znajdują się cztery wahacze oraz stabilizator przechyłów. Zapewnia ono niezły komfort podróżowania. Układ kierowniczy bazuje na listwie zębatej i dla ułatwienia manewrów jest wspomagany.

Leave A Comment