Nissan Maxima

Topowym modelem firmy Nissan jest MAXIMA QX.


Auto to konkurować ma z takimi samochodami, jak Audi A6, BMW 5 czy Mercedes klasy E. Do napędu Maximy służy trzylitrowa, sześciocylindrowa jednostka widlasta. Odznacza się ona mocą 200 koni, która osiągana jest przy 6400 obr/min. Przy 3600 obrotów moment maksymalny osiąga wartość 271 Nm. Takie parametry pozwalają na rozpędzenie Nissana do 230 km/h i na przyspieszanie nim do setki w czasie około 8,2 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa z 70-litrowego zbiornika wynosi 9,5 litra na setkę. Koła przednie napędzane są za pośrednictwem 4-stopniowej przekładni automatycznej lub 5-biegowej, manualnej.


Nadwozie Maximy, pomimo prawie 5-metrowej długości nie rzuca się zbytnio w oczy. Charakteryzuje się ono skromną, spokojną linią. Klasyczna, trójbryłowa forma jest przy tym bardzo elegancka. Podkreślają to takie elementy jak chromowana atrapa chłodnicy, klamki drzwi i ramki okien. Szerokie zderzaki lakierowane są w kolorze karoserii, przedni wyposażono w reflektory przeciwmgielne.


Nissan MaximaKomfortowe wnętrze podobnie jak nadwozie nie szokuje. Dominują tu płynne linie. Materiały wykończeniowe są bardzo wysokiej jakości, zastrzeżeń nie wzbudza także staranność montażu. Skórzane i drewnopodobne elementy zapewniają poczucie luksusu.


Bardzo wygodne są fotele. Przestronność wnętrza nie wzbudza najmniejszych zastrzeżeń, zarówno z przodu, jak i z tyłu ilość miejsca na nogi i nad głowami jest wystarczająca. Bardzo dobre jest wyciszenie. Deska rozdzielcza choć niezbyt nowoczesna zapewnia wysoką funkcjonalność i łatwość obsługi. Bagażnik mieści ładunek o objętości 520 litrów, co w porównaniu z poprzednikiem stanowi bardzo dobry wynik. Hamulce obu osi wyposażono w tarcze, przy czym przednie są wentylowane. Seryjne wyposażenie obejmuje układ ABS, dopłaty nie wymaga także wspomaganie kierownicy.


Zawieszenie przednie stanowi wahacz poprzeczny, amortyzatory teleskopowe i stabilizator. Z tyłu znajdują się: oś skrętna i teleskopowe amortyzatory.

Leave A Comment