Mitsubishi Pajero

Terenowe Mitsubishi PAJERO występuje m.in. w wersji Sport 3,0 V6 GLS.


Jego trzylitrowy silnik uzyskuje moc 177 koni mechanicznych przy prędkości obrotowej 5000. Maksymalna wartość momentu uzyskiwana jest przy 4500 obr/min i wynosi 255 Nm. Prędkość maksymalna samochodu wynosi 175 kilometrów na godzinę a przyspieszenie od zera do setki trwa około 11,5 sekundy. Średnio paliwo zużywane jest w ilości 12,5 litrów na 100 kilometrów, przy czym w mieście sięga ono prawie 16,5 litra.


Dostępne są także auta typu Wagon z dwoma silnikami do wyboru. Mniejszy to turbodiesel o pojemności skokowej 2800 cm3. Przy 4000 obrotów osiąga on moc 125 koni a przy 2000 maksymalny moment o wartości 292 Nm. Samochód taki przyspiesza do setki w niecałe 17 sekund i rozpędza się do 150 kilometrów na godzinę. Z potężnego 92-litrowego zbiornika paliwo znika średnio w ilości 12,4 litra na 100 kilometrów. Jazda miejska powoduje spalanie 15,5 litra oleju napędowego. Pajero 2,8 TD WAGON dostępne jest w jednej z trzech wersji wyposażenia: GLX, GLS i GLS/AD.


Mitsubishi PajeroNajpotężniejszym motorem jest 3,5-litrowy V6. Jego moc maksymalna sięga 194 KM przy 5000 obrotów a moment 313 Nm przy 3500 obr/min. Jest to samochód bardzo dynamiczny, sprint do setki zajmuje mu poniżej 10 sekund a wskazówka prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na liczbie 185. Niestety zużycie paliwa jest odpowiednio wysokie i w mieście sięga 18 litrów, a poza nim 11. Dostępne są dwie wersje tego modelu, GLS i GLS/AD.


Pajero występuje z trzy- lub pięciodrzwiowym nadwoziem. Oba charakteryzują się typową dla samochodów terenowych, bardzo masywną sylwetką z dużymi reflektorami i szerokimi zderzakami. Charakterystyczny jest wysoki prześwit umożliwiający sprawne poruszanie się po bezdrożach. Auto może brodzić w wodzie o głębokości nawet 60 cm. Kąt natarcia wynosi ponad 40 stopni a zejścia 37,5.


Wnętrze jest obszerne i w zależności od wersji mieści nawet siedem osób w trzech rzędach siedzeń. Siedzenia nie wzbudzają zastrzeżeń, zostały dobrze i ergonomicznie zaprojektowane. Deska rozdzielcza jest nieco kanciasta, nie wpływa to jednak negatywnie na jej estetykę. Ponadto do zalet należą funkcjonalność i przejrzystość.

Leave A Comment