Mercedes Benz SLK-Class

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Mercedes Nowości

Jednym z najbardziej interesujących kabrioletów Mercedesa jest typowo sportowy model SLK. Ten niepowtarzalny pojazd występuje w trzech wersjach silnikowych: 200, 200 Kompressor i 230 Kompressor.


Pierwsza z nich uzyskuje moc maksymalną 136 koni przy 5300 obr/min i moment obrotowy o wartości 190 Nm przy 3700 obr/min. Już ta najsłabsza odmiana SLK uzyskuje prędkość maksymalną prawie 210 km/h i przyspiesza do setki w czasie krótszym niż 10 sekund. Drugi silnik różni się od pierwszego tym, że zastosowano w nim turbodoładowanie, przez co jego moc wzrosła do 192 KM a moment do 270 i na przyspieszanie nim od zera do setki w czasie krótszym niż 8 sekund. Topowa wersja Mercedesa to 230 Kompressor, która prędkość 100 km/h osiąga po 7,7 sekundy od startu a przyspieszać przestaje w momencie uzyskania 231 km/h. Moc maksymalną tej wersji producent określa na 193 koni a moment na 280 Nm. Wartości te uzyskiwane są odpowiednio przy 5300 i 2500 obr/min.


Nieduże, zwarte nadwozie samochodu prezentuje się bardzo atrakcyjnie zarówno z odkrytym, jak i przesłoniętym dachem. Dach ten zamykany jest automatycznie w czasie około pół minuty a odbywa się to poprzez wciśnięcie jednego przycisku. Przednią część auta rozpoznać można po sporych, owalnych reflektorach i chromowanej kracie wlotu powietrza, na której umieszczono duży znak firmowy.


Mercedes-Benz SLK-ClassPatrząc z boku dostrzec można bardzo dynamiczną sylwetkę, z długą maską silnika i szerokimi drzwiami. Wizerunku dopełniają piętnastocalowe koła z aluminiowymi felgami.


Kierowca i pasażer Mercedesa zapewnione mają doskonałe warunki podróżowania. Dotyczy to zarówno wyposażenia, jak i przestronności wnętrza. Pewnym mankamentem jest mały bagażnik, który zmieścić musi jeszcze konstrukcję dachu. Podczas jazdy z otwartym dachem na ładunki pozostaje tylko 230 litrów, natomiast po jego zamknięciu pojemność wzrasta do 350 l.


Zamknięcie dachu doskonale chroni nie tylko przed warunkami atmosferycznymi, ale i przed nadmiernym hałasem. Najmniejszych zastrzeżeń nie wzbudza jakość wykończenia kabiny ani jej ergonomia.

Leave A Comment