Mercedes Benz SL-Class

Dla osób kochających auta typu roadster i dysponujących grubym portfelem firma Mercedes przygotowała model SL. Samochód ten oferowany jest w czterech podstawowych wersjach silnikowych, z których najsłabsza to SL 280.


Odznacza się ona pojemnością skokową 2800 cm3, mocą 204 koni i momentem 270 Nm, dzięki którym może jechać z prędkością do 230 km/h. Sprint do setki zajmuje temu autu 9,7 sekundy a zużycie paliwa wynosi 16 litrów w mieście i niecałe 9 poza nim.


Nieco lepsze osiągi zapewnia odmiana SL 320, która na osiągnięcie setki potrzebuje 8,4 sekundy a rozpędzać się przestaje po uzyskaniu 238 km/h. Dzieje się tak za sprawą 224-konnej jednostki 3,2 o momencie 315 Nm. Samochód taki zużywa ponad 17 litrów benzyny w mieście oraz 8,2 litra na trasie.


Z pojemności 5-litrów (w wersji SL 500) udało się uzyskać moc 306 koni i moment 460 Nm. Tak wysokie wartości spowodowały, że prędkość maksymalna auta musiała zostać elektronicznie ograniczona do 250 kilometrów. Nic nie ogranicza natomiast doskonałego przyspieszenia, które trwa tylko 6,5 sekundy. Mankamentem jest prawie 18-litrowe zapotrzebowanie na paliwo (w cyklu miejskim).
Największy seryjny motor to 6-litrowy dwunastocylinrowiec o układzie V. Warto wspomnieć, że został on wyposażony w 48 zaworów! Moc tej jednostki oscyluje wokół 400 KM a moment obrotowy uzyskuje wartość 570 Nm. Prędkość maksymalna jest oczywiście ograniczona do 250 kilometrów a sprint do setki trwa około 6 sekund. Podczas jazdy po mieście auto zużyć może nawet 23,5 litra bezołowiówki.


Mercedes-Benz SL-ClassSeryjny silnik można oczywiście tuningować, więc firma AMG wypuściła przy współpracy z Mercedesem odmianę wyposażoną w 525-konny motor 7,3 o momencie aż 750 Nm. Podczas prac nad tym autem okazało się, że tak wysokie parametry wytrzymać może tylko przekładnia z auta ciężarowego. W efekcie SL 73 AMG potrzebuje nieco ponad 5 sekund na uzyskanie setki a w 7,6 sekundy osiąga 130 km/h. Jeśli klient życzy sobie zdemontowania blokady to samochód może rozwinąć prędkość 305 km/h!


Dwudrzwiowe, masywne, zwarte nadwozie prezentuje się bardzo okazale. Cechują je płynne, spokojne linie oraz typowe dla aut ze Stuttgartu elementy. Podobne wrażenie sprawia wnętrze, które zdominowały najwyższej jakości materiały takie, jak wspaniałe drewno oraz skóry. Ergonomia kokpitu prezentuje najwyższy poziom a wykończenie i wyposażenie zadowoli chyba każdego.
Znana z innych Mercedesów konstrukcja zawieszenia składa się z wahaczy i sprężyn śrubowych. Zapewnia ona bardzo dobre prowadzenie samochodu, który jedzie „jak po sznurku”, nawet podczas pokonywania bardzo ostrych zakrętów. Skuteczne zatrzymanie roadstera zapewniają cztery tarcze wentylowane oraz seryjny układ ABS.

Leave A Comment