Mercedes Benz E-Class

Bardzo dużą popularnością wśród klientów firmy Mercedes cieszą się auta klasy E, które w obecnej formie produkowane są od 1999 roku. Auta te dostępne są w sześciu wersjach benzynowych i czterech wysokoprężnych.


Najsłabszy benzynowiec to E 200, który osiąga moc 136 koni i moment 190 Nm. Jest on w stanie jechać z prędkością do 205 km/h i przyspieszać do setki w 11,4 sekundy. Dwulitrowy motor spala przy tym 6,9 litra na trasie i prawie 13 w mieście. Drugi motor zasilany bezołowiówką ma pojemność skokową 2400 cm3i odznacza się mocą 170 KM oraz momentem 225 Nm. Prędkość maksymalna tak wyposażonego samochodu wynosi 223 km/h a przyspieszanie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 9,6 sekundy. Zużywa on 14,8 litra paliwa w cyklu miejskim i 7,6 na trasie.


Mercedes E 280 ma moc 204 koni co pozwala na jazdę z prędkością nawet 234 kilometrów. Sprint do setki zajmuje mu 8,5 sekundy a moment maksymalny uzyskuje wartość 270 Nm. Niecałe 16 litrów paliwa potrzeba na przejechanie tym samochodem dystansu 100 kilometrów w cyklu miejskim a 7,7 litra na trasie. Następny w kolejności jest 224-konny motor 3,2 o momencie obrotowym 315 Nm. Potrafi on zapewnić autu prędkość 238 km/h i przyspieszenie w czasie poniżej 8 sekund. Jednostka ta spala 15,4 litra benzyny w mieście a 7,5 poza nim.


Największy seryjny silnik montowany w Mercedesach klasy E ma pojemność 4300 cm3. Uzyskuje on moc prawie 280 KM i moment 400 Nm, co pozwala na rozpędzenie auta do 250 km/h oraz na przyspieszanie nim w czasie 6,6 sekundy. Jazda miejska wymaga w tym przypadku zatankowania 16,8 litra bezołowiówki a pozamiejska 8,1.
Ofertę jednostek benzynowych zamyka tuningowany model E 55 AMG, którego moc maksymalna wynosi aż 354 konie. Tak wyposażony samochód ma prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Zapewnia on wspaniałe przyspieszenie, od 0 do 100 kilometrów w 5,9 sekundy.


Mercedes-Benz E-ClassW swej ofercie firma Mercedes ma także cztery silniki diesela, które montowane są w nastepujących autach: E 200 CDI, E 220 CDI, E 270 CDI i E 320 CDI. Wszystkie one są turbodoładowane i wyposażone w bezpośredni wtrysk oleju napędowego. Jednostki te osiągają odpowiednio 115, 143, 170 i 197 koni mechanicznych i rozpędzają samochody do 186, 199, 225 i 230 kilometrów na godzinę.


Najmniejszy motor zapewnia przyspieszenie do setki w 13 sekund a największy 8,3 sekundy. Auta zużywają od 8,5 do 10,2 litra oleju napędowego w mieście i od 5 do 6 na trasie.
Najbardziej charakterystycznym elementem nadwozia E klasy sa przednie, lekko owalne, podwójne reflektory. Są to nowoczesne światła ksenonowe. Pomiędzy nimi znajduje się oczywiście klasyczna atrapa chłodnicy. Szerokie, lakierowane zderzaki mają dość niecodzienny kształt – szczególnie przedni, w którym znalazło się miejsce dla dodatkowych wlotów powietrza oraz reflektorów przeciwmgielnych. Karoseria Mercedesa jest bardzo elegancka a jej linia doskonale oddaje prestiż auta. Ma ono oczywiście klasyczny, stonowany wygląd, w którym niesposób doszukać się żadnych ekstrawagancji. Jedynymi niespotykanymi dotychczas elementami są montowane w zewnętrznych lusterkach kierunkowskazy.
Wnętrze samochodu jest przestronne i komfortowe. Reprezentuje ono bardzo wysoki poziom wykończenia, jakości i co bardzo ważne: bezpieczeństwa. Deska rozdzielcza ma znaną użytkownikom Mercedesów formę, sprawdzającą się od lat. Wszystko ma na niej swoje miejsce, jest łatwo dostępne i czytelne. Bardzo korzystnie wypada konstrukcja siedzeń, nie męcząca podróżujących nawet podczas bardzo długich podróży. Wystarczająca jest ilość i pojemność schowków i kieszeni oraz wielkość 520 (600)-litrowego bagażnika. Ogólne wrażenie jakie wywiera klasa E jest bardzo zbliżone do tego, jakie znane jest z Mercedesów S. Wyposażenie seryjne jest bardzo bogate i obejmuje m.in. elektryczną regulację szyb, lusterek, foteli i kierownicy, klimatyzację, radioodtwarzacz, wspomaganie kierownicy i centralny zamek. Nad bezpieczeństwem jadących czuwa sześć poduszek powietrznych oraz układy ABS i ESP.
Bardzo dobrze sprawuje się zawieszenie auta składające się z wahacza poprzecznego i sprężyn śrubowych z przodu oraz zawieszenia wielowahaczowego ze śrubowymi sprężynami z tyłu. Obie osie wyposażono w hamulce tarczowe a przednie ponadto w wentylowane. Tarcze chłodzone wszystkich kół posiada topowa odmiana E 55 AMG.

Leave A Comment