Mazda Premacy

Lukę w segmencie van pomiędzy modelami Demio i MPV wypełnia Mazda PREMACY.


Samochód ten stylistycznie przypomina większego MPV. Jego karoseria nie jest tak kanciasta, jak w przypadku Demio. Wszystkie linie zostały wyraźnie zaokrąglone, co dodaje autu dynamicznego, eleganckiego wyglądu. Krótka maska silnika wraz z silnie pochyloną szyba przednią stanowi niemal jedną płaszczyznę. Płaszczyzna ta płynnie łączy się z wysoko poprowadzonym dachem.


Patrząc na przód Premacy dostrzec można wyraziste reflektory, pomiędzy którymi znajduje się niezbyt duża atrapa chłodnicy. Wizerunku dopełnia bardzo masywny zderzak. Bok samochodu ma kształt wyraźnego klina, co potęguje bardzo silnie wznosząca się linia okien. Tuż za bocznymi szybami znajduje się szeroki słupek tylny. Stromo opadająca pokrywa bagażnika zdominowana została przez duże, dwukolorowe, pionowo ustawione światła. Spora powierzchnia szyby tylnej zapewnia doskonałą widoczność.


Pod tylną klapą kryje się bagażnik o pojemności 370 litrów. Objętość tą można oczywiście powiększyć przez złożenie tylnej kanapy. Do dyspozycji pozostaje wtedy 719-litrowa ładownia. Przy długości prawie 4,3 metra konstruktorom Mazdy udało się wygospodarować całkiem wygodne wnętrze. Wszystkim podróżującym zapewnia ono wystarczającą ilość miejsca. Jedyny kłopot pojawić się może, gdy na tylnych siedzeniach usiądą trzy bardzo wysokie osoby. Nie mniej jednak na potrzeby typowej rodziny Premacy oferuje wystarczającą przestrzeń. Sporą zaletą kabiny auta jest ponadto jej wysoka funkcjonalność. Siedzenia można składać i przesuwać na wiele sposobów a całość uzupełnia duża ilość praktycznych schowków. Solidnie wykończone wnętrze i logicznie urządzone miejsce kierowcy to kolejne, niepodważalne zalety Mazdy.


Gama silnikowa składa się z dwóch szesnastozaworowych jednostek benzynowych i turbodoładowanego diesla z wtryskiem bezpośrednim. Oba motory zasilane benzyną mają pojemność skokową 1800 cm3. Słabsza odmiana osiąga moc 100 KM przy 5500 obr/min i moment 152 Nm przy 3500 obr/min. Drugi silnik przy 6000 obrotów uzyskuje moc 115 koni mechanicznych a przy 4000 moment maksymalny o wartości 161 Nm. Oba silniki współpracować mogą z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów. Dwulitrowa jednostka wysokoprężna łączona jest tylko z 5-stopniową przekładnią manualną. Diesel ten charakteryzuje się mocą 90 koni mechanicznych przy 4000 obr/min i momentem, który między 1800 a 2600 obr/min osiąga wartość 220 Nm.


Za zatrzymanie samochodu odpowiedzialne są przednie tarcze wentylowane i tylne bębny. Przed poślizgiem chroni układ ABS. Zawieszanie składa się z przednich kolumn McPersona i tylnych wahaczy trapezowych. Całość uzupełniona została o stabilizatory. Układ kierowniczy jest oczywiście seryjnie wspomagany.

Leave A Comment