Mazda MX-5

Jednym z najbardziej interesujących modeli japońskiej Mazdy jest dwudrzwiowy roadster MX-5. Model ten w 1998 roku zastąpił mocno już wysłużonego, bo produkowanego przez dziewięć lat poprzednika.


Karoseria małej Mazdy to niewątpliwie największa jej zaleta. Otwarte samochody typu roadster zawsze wzbudzały wiele emocji, gdyż nie sposób nie uznać ich za piękne. Tak też jest w przypadku MX-5, która odznacza się takimi elementami, jak długa maska silnika, mocno pochylona szyba przednia, brak typowego dachu i krótki, zwarty tył. Jeśli dodać do tego małą wysokość nadwozia, to okazuje się, że nie sposób przejść obok tego samochodu obojętnie. Obecna wersja w stosunku do poprzedniej generacji została ponadto mocno “wygładzona” i unowocześniona.


Wnętrze auta przystosowane do przewożenia tylko dwóch osób. W takim przypadku nie sposób mówić o jakiejkolwiek funkcjonalności – tym bardziej, że bagażnik oferuje niecałe 150 litrów pojemności. Faktów tych nie można uznać jednak za wady, gdyż pojazd taki, jak MX-5 kupowany jest głównie ze względu na przyjemność jazdy a w tej konkurencji model ten należy do ścisłej czołówki. W końcu połączenie wygodnych siedzeń i atrakcyjnej stylistyki wnętrza z odczuwanym pędem powietrza daje niezapomniane wrażenia. Sielankowy krajobraz psuje nieco konieczność złożenia dachu, gdyż jest to dość uciążliwa operacja.


Do napędu samochodu służy jeden z dwóch silników benzynowych. Mniejszy ma pojemność skokową 1600 cm3 i rozwija moc 110 KM. Potrafi on rozpędzić auto do prędkości 191 km/h i rozpędzić je do setki w 9,7 sekundy. Przeciętne zużycie paliwa oscyluje wokół 8 litrów na 100 kilometrów.


Większy motor to 145-konny 1,9 16V. Dzięki niemu MX-5 uzyskuje prędkość 205 kilometrów a sprint do setki zabiera jej 8,5 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,7 litra. Jednostka ta współpracować może z pięciobiegową lub (w wersji Sportive) sześciobiegową przekładnią ręczną. Dostępna jest również skrzynia automatyczna.

Leave A Comment