Mazda 626

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Mazda Nowości

Mazda 626 jest największym osobowym modelem tego japońskiego koncernu. Jest to samochód z bogatą historią, gdyż pierwsza jego generacja weszła do sprzedaży w 1978 roku. Obecna odmiana zaprezentowana została we wrześniu 1997 na Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie.


Samochód dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych, jako 4-drzwiowy sedan i 5-drzwiowy hatchback a wyposażony jest w cztery silniki do wyboru. Wszystkie benzynowce to jednostki rzędowe, 4-cylindrowe, 16-zaworowe.
Model podstawowy legitymuje się pojemnością 1800 cm3. Osiąga on moc 90 koni mechanicznych przy 5500 obrotów i moment 145 Nm przy 2500 obr/min. Rozpędzanie go od zera do stu kilometrów na godzinę zajmuje niecałe 13 sekund a prędkość maksymalna wynosi 178 km/h. Średnie zużycie paliwa Mazdy 1,8 wynosi 7,6 litra na 100 kilometrów. Drugi motor to jednostka 2-litrowa o mocy 115 koni mechanicznych i momencie 170 Nm. Wartości te osiąga ona przy 5500 i 4500 obr/min. Pozwalają one na rozpędzenie auta do 192 km/h oraz na przyspieszanie do setki w czasie nieco ponad 10 sekund. Stupiętnastokonny motor zadowala się przeciętnie 7,9 litra benzyny na sto kilometrów. Trzeci silnik ma także pojemność 2000 cm3. Osiąga on moc maksymalną 136 koni przy 5800 obr/min i moment o wartości 178 Nm przy 4500 obr/min. Jednostka ta zapewnia Maździe 626 przyspieszenie do 100 km/h w 10,2 sekundy oraz prędkość 198 kilometrów. Podobnie jak pozostałe nie jest ona zbyt paliwożerna, średnio starcza jej 8,1 litra benzyny.


Mazda 626Ofertę uzupełnia 2,0 diesel, którego moc 100 KM uzyskiwana jest juz przy 4000 obrotów a moment 220 Nm przy 1800. Tak wyposażona 626-stka spala średnio tylko 5,2 litra oleju napędowego. Może ona osiągnąć prędkość do 185 km/h.


Karoseria Mazdy nie odznacza się niczym szczególnym. Tradycyjnie dla tego modelu jest ona skromna i nie wzbudza większego zainteresowania, jednak dla niektórych to duża zaleta. Linia nadwozia jest spokojna, charakteryzują ją płynne połączenia poszczególnych elementów oraz delikatne zaokrąglenia krawędzi. Pod względem aerodynamiki, samochód nie wzbudza zastrzeżeń. Wszystkie dodatkowe elementy (klamki, kierunkowskazy, lusterka i in.) zostały wkomponowane w blachy lub zaprojektowane tak, by nie stawiały nadmiernego oporu. W klasycznej bryle 626 uwagę zwracają szerokie słupki tylne i charakterystyczna atrapa chłodnicy.


Przestronność wnętrza oraz jego wykończenie pozostają, typowo dla tego auta, na wysokim poziomie. U niektórych osób zastrzeżenia wzbudzać może skromna, wręcz konserwatywna stylistyka. Złego słowa natomiast powiedzieć nie można o ergonomii i wygodzie podróżowania. Siedzenia zostały korzystnie zaprojektowane a wszelkie przełączniki i wskaźniki znajdują się w zasięgu kierowcy. Wystarczająca jest również pojemność bagażnika, która wynosi 502 litry.


Niezależne zawieszenie wszystkich kół obejmuje kolumny McPersona z przodu oraz system podwójnych, trapezowych wahaczy z tyłu. Antypoślizgowy system ABS znajduje się w wyposażeniu seryjnym i współpracuje z tarczowymi hamulcami obu osi.

Leave A Comment