Lexus SC

Najnowszym modelem Lexusa jest SC 430, który jest pierwszym w historii firmy kabrioletem. Oficjalna prezentacja modelu nastąpiła w 2001 roku w Genewie, jednak pierwszy kontakt z samochodem klienci mieli już dwa lata wcześniej podczas salonu w Tokio.


Piękno auta polega przede wszystkim na tym, że robi wrażenie zarówno ze złożonym, jak i otwartym dachem. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z niezwykle eleganckim pojazdem typu coupé, które przyciąga wzrok niesamowitą dynamiką nadwozia i “muskularnym” wizerunkiem. Po otwarciu dachu następuje swego rodzaju metamorfoza i pojazd zamienia się w bardzo atrakcyjny kabriolet. Trzeba przyznać, że auto jest na tyle atrakcyjne, że bardzo trudno oderwać od niego wzrok. Jednocześnie linie nadwozia są na tyle neutralne, iż znajdą uznanie zarówno u miłośników samochodów o klasycznej sylwetce, jak i zwolenników nowoczesności.


Kabina tego czteroosobowego Lexusa robi nie mniejsze wrażenie niż jego nadwozie. Każdy element wnętrza został dokładnie przemyślany zarówno pod względem ergonomii, jak i stylistyki. Szczególnie zaskakująca jest ilość wykorzystanych do wykończenia materiałów naturalnych, takich jak drewno i skóra. Piękno deski rozdzielczej polega na doskonałym połączeniu owych naturalnych materiałów, analogowego zestawu wskaźników i cyfrowego wyświetlacza. Jednocześnie uznanie budzi łatwość obsługi poszczególnych elementów.


We wnętrzu zastosowano ponadto sporo innowacyjnych rozwiązań, takich jak choćby klimatyzacja, która dostosowuje swoje działanie do intensywności nasłonecznienia, czy kierownica, która elektronicznie dopasowuje się do pozycji kierowcy.


Do napędu Lexusa SC 430 zastosowano znany z innych modeli 286-konny silnik V8 o pojemności skokowej 4,3 litra. Rozpędza on auto do 250 km/h i zapewnia mu przyspieszenie do setki w czasie 6,4 sekundy. Za przeniesienie napędu na oś tylną odpowiedzialna jest elektronicznie sterowana, pięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.


Zawieszenie o doskonałych własnościach i niezwykle skuteczny układ hamulcowy wspomagane są przez liczne układy elektroniczne. Czterokanałowy ABS współpracuje np. ze wspomaganiem siły hamowania a o stabilność jazdy troszczy się system kontroli trakcji EBD.

Leave A Comment