Lexus RX

We wrześniu 2000 roku na paryskim salonie samochodowym zaprezentowany został terenowo-rekreacyjny model Lexusa, oznaczony jako RX 300. Ten wszechstronny, luksusowy pojazd od początku spotkał się w dużym zainteresowaniem – tym bardziej, że od 1998 roku bije rekordy sprzedaży w USA. W Japonii samochód występuje jako Toyota Harrier.


Jego bardzo dużym atutem jest niezwykła elegancja, dzięki której samochód jest bardzo łatwo rozpoznawalny. Masywna, samonośna karoseria łączy w sobie niezwykły komfort podróżowania z niezłymi własnościami terenowymi. Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to bardzo silny konkurent dla takich aut jak BMW X5 czy Mercedes ML. Duży prześwit i spore koła nasuwają na myśl typowy samochód terenowy, jednak linia nadwozia nawiązuje raczej do luksusowych limuzyn.


Przestronne wnętrze bez trudu mieści pięć dorosłych osób, którym zapewnia bardzo dobre warunki podróżowania. Ponadto samochód bez trudu mieści sporą ilość bagażu, który łatwo załadować dzięki dużym, wysoko podnoszonym drzwiom. Deska rozdzielcza Lexua jest estetyczna i bardzo ergonomiczna a jej obsługa łatwa. Wygodne fotele zapewniają odpowiedni poziom komfortu – zarówno w terenie, jak i na długich trasach. {PHOTO_3}


Źródło napędu stanowi 3-litrowy silnik V6 ze zmiennymi fazami rozrządu VVTi, który wyposażono w cztery zawory na cylinder. Moc maksymalna wynosi 201 koni mechanicznych przy 5600 obr/min a moment 283 Nm przy 4400 obr/min. Bez wątpienia RX 300 nie jest autem wyścigowym, jednak mimo tego zapewnia całkiem dobra dynamikę. Rozpędzenie go do 100 km/h trwa 9,2 sekundy a prędkość maksymalna wynosi 180 kilometrów. Średnie zużycie paliwa mieści się w 13 litrach na setkę.


Zawieszenie oparte zostało na kolumnach McPersona a układ hamulcowy składa się z czterech tarcz hamulcowych, przy czym przednie mają większą średnicę i są wentylowane.

Leave A Comment