Land Rover Defender

Land Rover DEFENDER 90 jest najmniejszą odmianą tego modelu, ma długość 3883 mm, szerokość 1790 i wysokość 1989 mm.
Napędza go pięciocylindrowa jednostka wysokoprężna z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 litra. Rozwija ona moc 138 koni mechanicznych przy 4200 obr/min, maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm jest dostępny już przy 1950 obr/min. Prędkość maksymalna tego samochodu wynosi 130 km/h a zużycie oleju napędowego mieści się w granicach 10 litrów na każde 100 km. Prawie 17 sekund zajmuje Defenderowi sprint do setki.


Nadwozie jest bardzo surowe w swej formie. Nie można doszukać się tu żadnych okrągłości, przeważają ostre kanty i proste linie. Atrapę chłodnicy umieszczono pionowo względem podłoża a maskę niemal że poziomo. Szyba przednia, podobnie jak pozostałe – jest płaska. Defender to po prostu masywne auto stworzone do ciężkiej pracy w terenie, więc piękne miękkie linie są zbędne. Drzwi tylne „zdobi” umieszczone na nich koło zapasowe.


Land Rover DefenderSamochód o rozstawie osi wynoszącym 236 cm przystosowany jest do przewozu sześciu osób – dzięki dwóm dodatkowym ławkom umieszczonym bokiem do kierunku jazdy. Przestrzeń na przodzie nie rozpieszcza podróżujących, fotele znajdują się blisko drzwi.


Jeszcze mniej wygody zapewniają tylne siedzenia, które wymagają od pasażerów naprawdę wielu wyrzeczeń. Podróż bokiem do kierunku jazdy na ciasnej i twardej ławce na pewno nie należy do przyjemności. Całe wnętrze przystosowano do warunków terenowych – tapicerki są nieprzyjemne w dotyku, ale za to łatwo utrzymać je w czystości. Kanciasta deska rozdzielcza nie posiada żadnych „bajerów” a jedynie niezbędne urządzenia kontroli i obsługi samochodu. Długość przestrzeni bagażowej wynosi 105 cm a dopuszczalna ładowność 605 kilogramów. Załadunek utrudniają nieco za wąskie drzwi tylne i wysoka krawędź.


Zawieszenie przednie stanowi oś sztywna, pojedyncze sprężyny śrubowe, amortyzatory hydrauliczne i reakcyjny drążek Panharda. Sztywna oś znajduje się także w tyle. Współpracuje ona ze śrubowymi sprężynami, hydraulicznymi amortyzatorami i górnym, trójkątnym wahaczem osi. Defender zatrzymuje się dzięki czterem wspomaganym podciśnieniowo hamulcom tarczowym. Podciśnieniowo wspomagany jest również ślimakowo-kulkowy układ kierowniczy.


Najważniejsze w tego typu samochodzie są własności terenowe. Land Rover wyposażony jest w stały napęd na cztery koła z możliwością blokady centralnej i 5-biegową skrzynię z reduktorem szosa/teren. Dzięki wszystkim zastosowanym rozwiazaniom można tym autem pokonywać wzniesienia o pochyleniu do 45 stopni, kąt natarcia wynosi do 48 do 51 a zejścia od 49 do 53 stopni (różnice występują w zależności od zamontowanych opon). Defender ma zdolność przejazdu w poprzek wzniesienia o pochyleniu nawet 30 stopni.

Leave A Comment