Lada Samara

Znana od lat Lada SAMARA dostępna jest obecnie w dwóch wersjach nadwoziowych: pięcio- i czterodrzwiowej. Stosuje się w niej taki sam silnik jak w modelu 110, tj. 1500 MPI z elektronicznym układem zapłonowym. Jednostka ta uzyskuje moc 76 koni przy 5600 obr/min i moment maksymalny o wartości 118 Nm przy 3000 obrotów.


Pozwala ona na rozpędzenie samochodu do 155 km/h oraz na przyspieszanie nim od zera do setki w czasie 13 sekund. Koła przednie napędzane są za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni ręcznej. Przy stałej prędkości 90 km/h Samara spala 5,7 litra benzyny a w cyklu miejskim 8 litrów.


Karoseria Lady do nowoczesnych zapewne nie należy, co zdradzają chociażby liczne kanty oraz sama sylwetka. Obecnie produkowane modele niewiele różnią się od tych z przełomu lat 80-tych i 90-tych. Główną innowacją jest zmiana atrapy chłodnicy.


Stosunkowo interesująco prezentuje się wersja sedan, która charakteryzuje się ponadto większym, 365 litrowym bagażnikiem. Bagażnik hatchbacka mieści 330 litrów, lecz daje się powiększać przez złożenie tylnej kanapy. W obu przypadkach krawędź załadunku umieszczona jest stanowczo zbyt wysoko.


Lada SamaraPięcioosobowe wnętrze w praktyce wygodnie mieści czterech pasażerów. Także w nim zauważalny jest znak czasu. Siedzenia nie są zbyt ergonomicznie ukształtowane a deska rozdzielcza jest kanciasta i nie stanowi wzorca wygody obsługi. Seryjne wyposażenie obejmuje takie elementy, jak: zagłówki, prawe lusterko zewnętrzne, korektor ustawienia świateł, obrotomierz i inne. Za dopłatą dostępne są ponadto elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek, radioodtwarzacz oraz alarm. Wadą Lady Samary jest słaba jakość wykończenia i użytych materiałów.


Zawieszenie przednie oparto na kolumnach McPersona a tylne na wahaczach wzdłużnych połączonych belką skrętną i na sprężynach śrubowych.

Leave A Comment