Kia Sportage

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Kia Nowości

Kia SPORTAGE jest samochodem terenowym, do napędu którego służy benzynowy, szenastozaworowy, wyposażony w wielopunktowy wtrysk paliwa silnik o pojemności skokowej 2000 cm3. Rozwija on moc 128 koni mechanicznych przy 5300 obr/min i moment maksymalny 175 Nm przy 4700 obr/min. Parametry takie pozwalają na rozpędzenie samochodu do 175 km/h i na przyspieszanie nim do setki w czasie 14,7 sekundy. Do jazdy w warunkach miejskich potrzebujemy ponad 12 litrów benzyny na każde 100 kilometrów, na trasie – przy stałej prędkości 90 km/h zużycie paliwa spada do 9,2 litra na sto kilometrów.


Napęd przenoszony jest za pośrednictwem pięcioprzełożeniowej manualnej skrzyni biegów. Auto dostępne jest w dwóch wersjach wyposażenia: STD i A/C ABS AF. Jak na samochód terenowy Sportage wydaje się nieco delikatny. Charakteryzuje go spokojna, pozbawiona kantów linia. Auto prezentuje się elegancko i trudno doszukać się w nim masywnych elementów. Drzwi tylne wyposażono w wysięgnik, na którym zamontowano koło zapasowe.


Kia SportageNadwozie jest dość obszerne, choć maksymalne cofnięcie przednich foteli sporo ogranicza przestrzeń z tyłu. Ponadto siedzi się w nich stosunkowo nisko, co sprawia wrażenie, jakby Kia była samochodem osobowym. Deska rozdzielcza jest dosyć wygodna w obsłudze a użyte materiały pomimo, że nie najlepsze wyglądają dość estetycznie. Wygodę kierowcy zapewnia regulacja kierownicy i jej wspomaganie.


Do dyspozycji są także elektryczne podnośniki wszystkich szyb i sterowanie lusterek. W droższej wersji auto wyposażone jest w klimatyzację i ABS. Bagażnik o pojemności 520 litrów z możliwością powięszkenia mieści prawie półtorametrowe przedmioty. Ładowność wynosi 400 kilogramów. Największym mankamentem przedziału ładunkowego jest to, że trudno się do niego dostać. Najpierw należy odsunąć wysięgnik z kołem zapasowym a następnie unieść do góry klapę. Siedzenie tylne jest dzielone, co znacznie zwiększa funkcjonalność.


Koła przednie zawieszone są niezależnie, na podwójnych wahaczach poprzecznych i śrubowych sprężynach resorowych. Całość uzupełnia stabilizator. Z tyłu znajduje się sztywny most na wahaczach wzdłużnych, drążek Panharda i resorowe sprężyny śrubowe. Oś przednią wyposażono w hamulce tarczowe a tylną w bębnowe.

Leave A Comment