Kia Rio

W 2000 roku do sprzedaży trafiła Kia RIO, która produkowana jest w wersji sedan i jako pięciodrzwiowy hatchback.


Samochód ten dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia: SLX i GLX. Wersja hatchback napędzana jest silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1500 cm3. Jest to szesnastozaworowa jednostka zasilana wielopunktowym wtryskiem paliwa i wyposażona w dwa wałki rozrządu. Przy 5800 obr/min dysponuje ona mocą 96 KM a przy 4500 obrotów momentem o wartości 133 Nm. Silnik współpracować może z manualną lub (za dopłatą) automatyczną skrzynią biegów. W pierwszym przypadku auto uzyskiwać może prędkość maksymalną 185 km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w czasie 11,6 sekundy. Automat jest nieco wolniejszy i daje się rozpędzić do 179 km/h.


W odmianie czterodrzwiowej zastosowano mniejszą jednostkę o pojemności 1350 cm3. Jej moc wynosi 75 KM przy 5500 obr/min a moment 113 Nm przy 3000. Prędkość maksymalna wyposażonego w manualną przekładnię samochodu wynosi 172 km/h a wersja ze skrzynią automatyczną rozwija 165 km/h.


Kia RioNadwozie Rio zostało silnie zaokrąglone. Szczególnie dotyczy to dachu hatchbacka, który wraz z szybą przednią i tylną pokrywą tworzy wspólny łuk. Wyraźnie widoczne jest także uwypuklenie pozbawionej przetłoczeń maski silnika. Duże, owalne reflektory zintegrowane zostały z zachodzącymi na boki kierunkowskazami. Równie silnie zachodzą na boki lampy tylne, co nie pozostaje bez znaczenia na widoczność pojazdu. Wszechobecne owale odnaleźć można w kształcie klamek, lusterek a nawet szyb bocznych.


Wnętrze, jak na pojazd długości 4,2 metra jest całkiem przestronne. Może w nim podróżować pięć osób, choć jazda we trójkę na tylnym siedzeniu może po dłuższym czasie okazać się nieco uciążliwa.


Całkiem pojemny jest także bagażnik, który w wersji pięciodrzwiowej mieści od 449 do 1277 litrów. Możliwości transportowe zwiększa dzielona asymetrycznie tylna kanapa.
Seryjne wyposażenie Rio obejmuje m.in. poduszkę powietrzną dla kierowcy i wspomaganie kierownicy.
Układ hamulcowy Kii składa się z wentylowanych tarcz hamulcowych z przodu oraz bębnów z tyłu. Opcjonalnie dostępny jest także układ przeciwpoślizgowy ABS.

Leave A Comment