Kia Pride

Najmniejszą oferowaną na rynek polski propozycją koncernu Kia Motors jest model PRIDE.


Występuje on w odmianie 3- i 5-drzwiowej oraz w wersjach: standardowej (STD) i bogatszej (GLX). Auto napędzane jest czterocylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności skokowej 1300 cm3. Przy prędkości obrotowej 5200 rozwija on moc maksymalną 64 koni mechanicznych a przy 3000 maksymalny moment obrotowy o wartości 102 Nm. Pozwala to na przyspieszanie do setki w niecałe 14 sekund i uzyskiwanie prędkości 159 km/h. Z 37-litrowego zbiornika paliwa benzyna zużywana jest średnio w ilości 6,7 litra na setkę.


Oś przednia napędzana jest za pośrednictwem 5-przełożeniowej skrzyni manualnej. Konstrukcja nadwozia pochodzi od modelu 121 Mazdy. Ma ono kanciastą, pudełkowatą budowę – typową dla dawniejszych standardów. Pomimo tego samochód prezentuje się estetycznie i znajduje sporą rzeszę zwolenników. Powierzchnie przeszklone są duże a wąskie słupki nie ograniczają zbytnio widoczności. Boki auta przed zarysowaniem chronią czarne listwy, niestety nie zastosowano ich na zderzakach.


Kia PrideWnętrze dość wygodnie mieści cztery osoby, zapewniając im niezłe warunki podróżowania. Duże znaczenie mają tu przyzwoicie zaprojektowane siedzenia. Materiały użyte do wykończenia Pride należą raczej do najtańszych, lecz ogólny wizerunek poprawia w miarę staranny montaż. Kanciasta deska rozdzielcza mocno odbiega swym wyglądem od współczesnych konstrukcji. Mimo tego jest jednak dość funkcjonalna a zestaw wskaźników – czytelny.


W wersjach STD wyposażenie wygląda bardzo skromnie, więc bardziej polecana jest wwersja GLX. Posiada ona m.in. elektrycznie sterowane szyby przednie, lakierowane zderzaki, obrotomierz i zegar. Bagażnik oferuje przestrzeń 198 litrów, lecz istnieje możliwość powiększenia go przez złożenie tylnego siedzenia. Jego oparcie jest dzielone. Hamulce przednie są tarczowe a tylne, bębnowe. Niestety niedostępny jest układ ABS.

Leave A Comment