Jaguar S-Type

Najtańszą limuzyną firmy Jaguar jest model S-TYPE, który nawiązuje do produkowanych w latach 50-tych i 60-tych kompaktowych, sportowych limuzyn tej marki.
Pod maską tego modelu pracuje jeden z dwóch dynamicznych silników, z których mniejszy ma pojemność trzech litrów. Osiąga on moc 238 KM przy 6800 obr/min i moment maksymalny o wartości 293 przy 4500 obr/min. Jednostka ta zapewnia autu prędkość 227 km/h i przyspieszenie od zera do setki w 7,5 sekundy. Poza miastem Jaguar ten spala 8 litrów paliwa a w mieście 14.


Czterolitrowy, ośmiozaworowy motor przy 6100 obr/min odznacza się mocą 276 koni a przy 4300 momentem sięgającym 378 Nm. Dzięki niemu samochód potrzebuje tylko 7,2 sekundy na uzyskanie 100 km/h a wskazówka jego prędkościomierza zatrzymuje się na liczbie 238. Jazda miejska tak wyposażonym S-TYPE wymaga zatankowania 16 litrów na każde 100 kilometrów a pozamiejska – dziewięciu.
W Jaguarze S-TYPE odbijają się atrakcyjne elementy stylowe jego legendarnych poprzedników, zinterpretowano je jednak w zupełnie nowy, świeży sposób, nowocześnie i ponadczasowo jednocześnie. Z każdej perspektywy ta rasowa limuzyna sportowa pokazuje nie dający się pomylić z niczym profil marki – witalny i atletyczny, wyrazisty i elegancki.


Jaguar S-TypeBardzo charakterystyczna jest owalna, klasycznie ukształtowana krata chłodnicy oraz wyraziste, podwójne reflektory i światła przeciwmgielne. Smukła, płaska sylwetka zyskała wysoko zachodzące na dach drzwi, które umożliwiają wygodne wsiadanie i wysiadanie z auta. Wrażenie robi płynne przejście do elegancko ściętego tyłu. Jednoznacznie sportowy charakter podkreślają dodatkowo duże 16 calowe felgi z lekkiego stopu – Classic Design. Opcjonalnie dostępne są jeszcze większe 17 calowe, aluminiowe felgi – Sport Design, które są jednocześnie pierwszą wskazówką dotyczącą innych interesujących możliwości indywidualnego wyposażenia Jaguara S-TYPE.


Eleganckie wnętrze łączy klasyczny styl z wysoką funkcjonalnością i przykładnym komfortem. Klimatyzację można ustawić indywidualnie dla kierowcy i pasażerów. Należy ona do wyposażenia seryjnego, tak jak w pełni zintegrowany system audio. Na życzenie dostępny jest wydajny system nawigacyjny.


W układzie jezdnym S-TYPE zastosowano pojedyncze zawieszenie kół (z tyłu i z przodu na podwójnych, trójkątnych wahaczach skośnych), kontrolę trakcji, hamulce tarczowe z ABS nowej generacji. Dochodzą do tego atrakcyjne opcje: podowzie CATS (Computer Active Technology Suspension) z adapatcyjnym systemem ustawiania amortyzatorów i dynamiczną kontrolą stabilności.

Leave A Comment