Hyundai Coupe (Coupé)

15 grudnia 2006
Bez kategorii, Hyundai Nowości

W klasie aut typowo sportowych Hyundaia reprezentuje model COUPE, który poza kontynenten europejskim nosi nazwę Tiburon.

Ten cieszący się bardzo dużą popularnością model dostępny jest w sumie w trzech wersjach silnikowych zasilanych benzyną. Podstawowa to 1,6 o mocy 114 koni, uzyskiwanej przy 6100 obr/min i momencie 143 Nm przy 3000 obr/min. Prędkość maksymalna najsłabszego Coupe wynosi 183 km/h a rozpędzenie go do setki trwa niecałe 9,4 sekundy. Z motorem 1,6 współpracuje 5-biegowa przekładnia sterowana ręcznie. Zestawienie takie kształtuje przeciętne zużycie paliwa na poziomie 11,5 litra w mieście i 6,4 poza min.


Drugi motor ma pojemność skokową 1800 cm3, dzięki czemu przy 6000 obrotów uzyskuje moc 132 koni a przy 5000 obr/min moment maksymalny o wartości 166 Nm. Parametry takie zapewniają autu osiąganie prędkości do 193 kilometrów na godzinę i przyspieszanie od 0 do 100 km/h w czasie 9,2 sekundy. Jazda miejska tą wersja Hyundaia wymaga zatankowania prawie 11 litrów benzyny w mieście i niecałych 8 na trasie.


Topowy, najczęściej spotykany model wyposażany jest w 139-konną jednostkę 2000, osiagającą moment 182 Nm przy 4900 obr/min. Jest to oczywiście najszybsze Coupe; jego prędkość maksymalna określona została na 199 km/h a przyspieszenie na 8,8 sekundy. Najlepsze osiągi wiążą się z najwyższym zużyciem paliwa, które przekracza 13 litrów w cyklu miejskim a w pozamiejskim wynosi około ośmiu. Silnik o pojemności 1800 cm3 nie jest dostępny na rynku polskim.


Hyundai Coupé Oferowana obecnie w sprzedaży odmiana Coupe zadebiutowała w 1999 roku i od razu spotkała się z dość dużym zainteresowaniem. Główny wpływ na to ma agresywne, sportowe nadwozie, które zyskało na bokach bardzo silne, ostre przetłoczenia. Część przednią zdobią podwójne, okrągłe reflektory i szeroki, łączący się płynnie z błotnikami, lakierowany zderzak. W dolnej części tego zderzaka znalazły się wkomponowane reflektory przeciwmgielne oraz duży wlot powietrza. Przestrzeń pomiędzy światłami wypełnia niewielka atrapa chłodnicy z zachodzącym na nią logo Hyundaia. Dynamikę Coupe silnie podkreśla tylna jego część, która została wysoko poprowadzona i nieco zwężona.


Kabina pasażerska pomieścić może cztery osoby, przy czym zaznaczyć należy, że tylne siedzenie nie jest przeznaczone dla osób wysokich. Może im po prostu zabraknąć miejsca na nogi oraz nad głowami, za co odpowiedzialny jest nisko przebiegajacy dach. Wystarczającą przestrzeń zapewniają natomiast bardzo wygodne przednie fotele. Do stylu sportowego Hyundaia doskonale pasuje wystrój deski rozdzielczej, z metalowymi obramowaniami przyrządów. Ogólna estetyka wnętrza sprawia dobre wrażenie, dzięki czemu koreański producent wcale nie musi się wstydzić przed europejską i japońską konkurencją.


W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny McPersona a w tylnym wahacz podłużny i sprężyny śrubowe. Za zatrzymanie auta odpowiedzialne są cztery tarcze hamulcowe. Zaznaczyć przy tym należy, że przednie są wentylowane.

Leave A Comment