Hyundai Atos

Najmniejszym modelem firmy Hyundai jest pięciodrzwiowy Atos, który jest napędzany silnikiem o pojemności skokowej 1000 cm3. Moc maksymalna wynosi 59 koni mechanicznych a moment obrotowy ma wartość 82,4 Nm.


Atos rozwija prędkość maksymalną 142 km/h i przyspiesza do stu kilometrów na godzinę w 15,1 sekundy. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,3 litra na setkę. Dane te dotyczą samochodu z 5-stopniową skrzynią manualną.


W opcji do tej skrzyni dostępne jest automatyczne sprzęgło. Takie auto ma podobne osiągi z wyjątkiem przyspieszenia, które wynosi 17,1 sekundy. Napęd może być przenoszony także za pośrednictwem 3-biegowego automatu. Prędkość maksymalna w tym przypadku to 136 km/h a przyspieszenie do setki: 18 sekund. Atos z przekładnią automatyczną w cyklu mieszanym zużywa 7,3 litra benzyny bezołowiowej na sto kilometrów. Czterocylindrowy silnik zasilany jest za pośrednictwen wielopunktowego wtrysku paliwa.


Hyundai AtosAtos jest samochodem miejskim wyposażonym w bardzo wysokie nadwozie (prawie 162 cm), a co za tym idzie posiadającym dość przestronne wnętrze. Przód samochodu zdominowany jest przez typowy dla wszystkich modeli Hyundaia masywny zderzak, zaopatrzony w duże wloty powietrza. Pokaźnych rozmiarów są także owalne, zintegrowane z kierunkowskazami reflektory. Maska silnika i szyba przednia stanowią niemalże jedną, siegającą dachu płaszczyznę.


Tył Atosa to prawie pionowa ściana z wysoko umieszczonymi światłami, które zachodzą aż na bok szerokich słupków. Przy długości 3,5 metra rozstaw osi sięga aż 2,4 metra, dzięki czemu wnętrza Hyundaia nie można nazwać ciasnym.


Wnętrze to wykonane zostało na przyzwoitym poziomie; większych zastrzeżeń nie wzbudza także jakość użytych materiałów. Skromnie wyposażona deska rozdzielcza charakteryzuje się dość nietypowym kształtem, szczególnie dotyczy to zestawu wskaźników i okrągłych nawiewów powietrza. Bagażnik ma pojemność 263 litrów lub (po złożeniu siedzeń tylnych) 1084. Niestety dzielone oparcie nie występuje we wszystkich wersjach, co ogranicza nieco funkcjonalność samochodu.
Niezależne zawieszenie przednie wyposażone jest w kolumny McPersona. W tyle znajdują się sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe i stabilizator przechyłów. Dwuobwodowy hydrauliczny układ hamulcowy składa się z tarcz wentylowanych na przodzie i bębnów z tyłu. Za dopłatą dostępny jest układ przeciwpoślizgowy ABS i wspomaganie kierownicy.

Leave A Comment