Hyundai Accent

Hyundai Accent jest kompaktowym samochodem, który występuje w trzech wersjach nadwoziowych, jako sedan oraz trzy i pięciodrzwiowy hatchback.
Do napędu auta służy jeden z dwóch dostępnych silników. Pierwszy ma pojemność skokową 1350 cm3, rozwija moc 82 koni mechanicznych przy 5700 obr/min i moment maksymalny 118 Nm przy 3100 obr/min. W mieście auto z tą jednostką spala trochę ponad 7 litrów na sto kilometrów a poza nim przy prędkości 90 kilometrów cztery i pół litra.


Accent 1,3 rozpędza się do około 170 km/h i przyspiesza do setki w niecałe 13 sekund. Większy silnik z pojemnością 1500 cm3 uzyskuje moc 91 koni mechanicznych przy 5600 obr/min a jego maksymalny moment osiągany jest przy trzech tysiącach obrotów i wynosi 130 Nm.


Zapewnia on autu przyspieszenie do stu kilometrów na godzinę w niecałe 12 sekund i predkość maksymalną w granicach 175 kilometrów na godzinę. Jazda miejska powoduje spalanie prawie 8 litrów na sto kilometrów a podróż ze stałą prędkością 90 km/h – 4,5 litra.


Hyundai AccentNadwozie ma spokojną, opływową sylwetkę. Przednią część wyposażono w szeroki zderzak i wąski wlot powietrza pełniący rolę atrapy chłodnicy. Karoseria cechuje się wąskimi słupkami a co za tym idzie dużymi powierzchniami przeszklonymi, ułatwiającymi obserwację we wszystkich kierunkach. Wnętrze Accenta jest całkiem obszerne i wygodne.


Cztery osoby nie powinny mieć powodów do narzekań tym bardziej, że konstrukcja siedzeń zapewnia wystarczający komfort. Jakość materiałów i wykończenia nie odbiega znacznie od aut konkurencji. Deska rozdzielcza jest czytelna a jej obsługa nie sprawia kłopotów, gdyż wszystkie niezbędne włączniki i wskaźniki znajdują w zasięgu rąk i wzroku kierowcy.


Bagażnik wersji hatchback ma pojemność 460 litrów. Czterodrzwiowy Accent ma bagażnik mieszczący 346 litrów. Auto posiada niezależne zawieszenie przednie z kolumnami McPersona. Zależny natomiast jest tył składający się ze sprężyn śrubowych, amortyzatorów teleskopowych i stabilizatora przechyłów. Układ hamulcowy wyposażony jest w wentylowane tarcze z przodu i bębny z tyłu. Układ przeciwpoślizgowy ABS wymaga dopłaty; podobnie jak wspomaganie kierownicy.

Leave A Comment