Honda S2000

Jednym z najciekawszych modeli Hondy jest sportowy roadster S2000. Samochód ten wyposaża się w 2-litrowy silnik o mocy 240 koni i momencie 208 Nm. Wartości te uzyskiwane są po „wykręceniu” z silnika bardzo wysokich obrotów: 8300 i 7500. Tak doskonałe parametry z tak niewielkiej pojemności skokowej osiągane są dzięki rozwiązaniu zwanemu VTEC, które z powodzeniem stosowane jest także w wielu innych modelach Hondy.


S2000 odznacza się doskonałymi osiągami, sprint do setki trwa bowiem jedynie 6,2 sekundy a prędkość maksymalna to 241 km/h. Przeciętne zużycie paliwa wynosi 10 litrów na sto kilometrów.


Roadster ten prezentuje się niewątpliwie bardzo agresywnie. Zaopatrzono go w długą maskę silnika, drapieżne reflektory oraz masywny zderzak przedni, w którym znalazło się miejsce dla pokaźnego wlotu powietrza chłodzącego. Nadwozie S2000 jest bardzo aerodynamiczne i „muskularne”. Uwagę przyciągają poszerzone błotniki z ukrytymi pod nimi dużymi, 16-calowymi kołami oraz bardzo interesujące, opływowe lusterka zewnętrzne. Wizerunku dopełnia dość krótki, masywny tył oraz wieńczące go okrągłe światła i dwie rury wydechowe.


Honda S2000Wewnątrz auta zasiąść mogą dwie osoby, którym przygotowano doskonałe warunki podróżowania. Rewelacyjnie wygodne są skórzane, kubełkowe fotele, które nie wywołują zmęczenia podczas długich podróży i doskonale sprawdzają się podczas bardzo szybkiego pokonywania zakrętów. Pomiędzy siedzeniami znajduje się wysoki tunel, z zamontowaną dźwignią hamulca ręcznego i krótkim, precyzyjnie działającym lewarkiem zmiany biegów. Masywna deska rozdzielcza jest po prostu ładna. Kierowca ma do dyspozycji łatwo dostępne włączniki i wskaźniki oraz bardzo poręczną, trójramienną, skórzaną kierownicę. Interesująco odbywa się odpalanie auta – po przekręceniu kluczyka w stacyjce należy nacisnąć czerwony przycisk z napisem „engine start” i drzemiąca w silniku moc budzi się natychmiast zachęcając do dynamicznej jazdy. Samochód wyposażony został w niewielki, 140-litrowy bagażnik.


Zawieszenie Hondy składa się z podwójnych wahaczy, stabilizatorów przechyłów i współosiowo montowanych amortyzatorów ze sprężynami. Takie rozwiązanie zapewnia świetne, bardzo stabilne prowadzenie auta, które jedzie „jak po sznurku” nawet w ciasnych, szybko pokonywanych zakrętach.

Leave A Comment